verzekering niet akkoord voor verandering prothesist

vreemde onwetende
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

verzekering niet akkoord voor verandering prothesist

#1 , 05 dec 2016 16:57

Beste,

Het probleem situeert zich zo:

Bij de 1ste prothesist had ik continu pijnklachten op mijn stomp ( knie ex disarticulatie)
Deze heeft er veel tijd ingestoken met verschillende kokers (5a6 stuks) en allemaal dezelfde vorm.
Als er pijnklachten waren moesten die maar opgelost worden met er zachte kussens in de koker te plakken. Wat heel tijdelijk hielp. (Dagen)
Toch wouden ze mij al een definitive prothese opdringen.

Ik ben verandert van prothesist.

Bij de 2de waren de protheses een stuk beter voor mijn amputatievorm maar bleven de kokers dezelfde conische vorm hebben,
wat drukt op mijn stomp en vanaf dat mijn been wat verandert ze los komen te zitten.. (alle kokers tot nu toe in carbon en met vacuum-systeem)
Deze begon ook al over de definitieve terwijl ik nog altijd maar even met een prothese kon wandelen door de pijn.
Wel werd er altijd gepraat over de verschillende koker systemen maar kwam er geen verandering in.

Ik ben verandert van prothesist, ook verhuist.

Bij deze werd de koker vervaardigt uit leer, ziet hij er heel primitief uit maar doet me geen pijn.
Nu zijn ze bij verzekering niet akkoord voor de prothese met supplementen.. Nochtans wel hun hoofdraadsgeneesheer en die van de controledienst voor arbeidsongevallen. ( ik vraag geen elektronische prothese terwijl ik zelfs daarvoor het recht heb, ik zit in de hoogste groep kwa activiteit en ben maar 27)
Moet ik het maar stellen met een prothese zonder supplementen. Ook werd me duidelijk gemaakt door de dossierbeheerder van de verzekering dat hij teveel vraagt.

Nu heb ik me geïnformeerd bij een 4de prothesist die kennelijk daar meer ervaring in heeft in de knie ex kokers en zijn zijn supplementen
aanzienlijk minder en komen ongeveer overeen zoals bij de 2de prothesist.
Van de kokers zegt deze dat die vorm het makkelijkst is te maken voor de knie ex en kan hij dit ook. Ook zou ik zelf voor de supplementen kunnen bijleggen.

Nu heb ik dit alles overgemaakt aan mijn dossierbeheerder ook de aanzienlijk minder dure supplementen.
Maar komt deze nu af van wij hebben er veel werk ingestoken ( ze zijn met 2 komen kijken naar de protheses waarvoor er supplementen worden gevraagd en dit van 3 verschillende, dit was op minder dan 10km van hun hoofdkantoor waar ze werkzaam zijn en zijn ze dan nog niet akkoord gegaan ermee ook..) dus word er beslist van hen uit dat ik niet meer mag veranderen en dat de supplementen niet ok zijn.

Ik had me nooit druk daarover gemaakt (de supplementen) maar als het daardoor is dat ik de gedupeerde word, vind ik het maar normaal dat ik ergens ga kijken waar ik die desnoods zelf kan bijleggen. Bij deze is dit niet mogelijk voor me. (te duur)
Het enige wat ik getest heb waren de prothesen met supplementen waarvoor de verzekering niet akkoord is.
Nu heeft hij ze telefonisch wijsgemaakt dat de kniëen al besteld zijn enzo, terwijl ik deze nog niet heb getest, zelfs nog niet gezien..
dit kan niet zonder dat ze zijn getest door de patiënt., want elke knie is echt anders kwa gevoel en wandelen. alsook de voet.

Nu is mijn vraag of dit wel kan? Kan de verzekering besluiten mij hier te houden terwijl ik normaal gezien een vrije keuze heb?
Ze zeggen dat ze niet zouden tussenkomen voor de koker en prothese.
Over 3 jaar maakt het hun niet uit.. want dan is de basis definitieve prothese al beslist.
Dit zijn dezelfde mensen die de evaluatieprothese hebben betaalt pas nadat ze zijn ingelicht door mij onder andere dat ik zelfs die niet heb.
Ik moest deze bij mijn 1ste prothesist afgeven.

zelfs al zouden ze de koker betalen, zou deze prothesist ze me niet meegeven aangezien die nog niet afgewerkt is,
want de 4de wou gerust met een andere koker van iemand werken en daar de knie en voet opzetten.

In het kort geschetst..
Mvg

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding