Limited Probleem

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: Limited Probleem

#16 , 04 dec 2016 17:45

Ik zal je helpen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Roeland
Berichten: 172

#17 , 05 dec 2016 12:41

Beste Lowie,

Ik heb veel internationaal gewerkt en al bijzonder veel bijhuizen van Ltd's, BV's, Luxemburgse en Franse SA's, GmbH's etc geopend en gesloten. Ik weet dus echt wel waarover ik praat...

Voor elke beslissing die het bestaan van het bijkantoor aangaat, heb je een beslissing nodig van het moederhuis, in de taal van het moederhuis, gelegaliseerd en geapostilleerd en vergezeld van een beëdigde vertaling, tenzij het land van het moederhuis lid is van het Verdrag van Brussel, dan heb je geen apostille nodig.

Je kan geluk hebben dat een griffie het laat passeren, maar het is en blijft niet correct.

Roeland
Berichten: 172

#18 , 05 dec 2016 12:46

Bovendien, een bijhuis kan geen bijzondere algemene vergadering houden... een bijhuis is geen afzonderlijke rechtspersoon maar een aanhangsel van het moederhuis. De enige die een bijzondere algemene vergadering kan houden is het moederhuis en het hoeft zelfs geen algemene vergadering te zijn als het recht van het moederhuis toelaat dat een ander vennootschapsorgaan bevoegd is voor het openen en sluiten van bijkantoren (in België wordt die bevoegdheid bvb dikwijls toegewezen aan de raad van bestuur).

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#19 , 05 dec 2016 14:33


Je kan geluk hebben dat een griffie het laat passeren, maar het is en blijft niet correct.
Ik weet wat je schrijft 100% juist is maar in de praktijk is dit wel anders, ik kan je meer dan 50 onderneming nummers opgeven waar je kan zien dat dit meestal niet gedaan word !

En waarom word dit niet gedaan, om dat men in België niet meer betaald en geen jaar rekening maakt voor Engeland en dan word men daar automatisch op DISOLVEND geplaatst, daar bestaat geen bestuur meer in Engeland, en tussen haakjes de bestuurders van de LTD's in België die wonen hier !

Wat hie bij TS is gebeurt hun LTD die is al van 2010 in DISOLVEND geplaatst, uittreksel van house of compagnies die kan je maar downloaden tot 5 jaar na de sluiting.

Er zijn hier sluitingen geweest van 1 lijntje in het KBO

Als je interesse heeft wil ik je altijd een paar nummers opgeven, zo dat je kan zien dat ik geen leugenaar ben !

Als je formulieren juist ingevuld zijn raak je altijd door de griffie afdeling vennootschappen, zijn in 2005 wel door geraakt als zaakvoerder in plaats van wettelijk vertegenwoordiger, en dit is als een grote fout, in Gent zou je daar toen zeker niet door geraakt zijn, ik heb in mijn leven veel moeten terug gaan hoor voor zeer kleinigheden, en ik wil nog mee geven ik heb nooit boekhouding geleerd hoor, dit is mijn hobby, en van LTD's ken ik per toeval zeer veel van.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Alfa1234
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#20 , 09 mei 2018 14:03

Ik kom even terug op dit oude topic...spijtig genoeg is de griffie in Hasselt er eentje die "moeilijk" doet.

We kregen reactie van de rechtbank dat de ontbinding niet goedgekeurd was...na telefonisch info te hebben ingewonnen bleek dat we deze opties hebben:

Ofwel de stopzetting laten verlenen door een authentieke akte voor een Belgische notaris

Ofwel de stopzetting laten verlenen door het opstellen van een Engels verslag door de moederonderneming die vervolgens gelegaliseerd dient te worden voor een Engelse notaris en vertaald dient te worden naar het Nederlands door een erkende tolk beëdigd door de rechtbank van 1e aanleg.

U begrijpt dat dit alles niet goedkoop is.

Is het geen optie om de zetel van de vennootschap te verplaatsen naar een regio die "griffie vriendelijker" is en ze daar dan te laten ontbinden?

Fortuin
Berichten: 1013

#21 , 09 mei 2018 18:08

Geen idee of het kan, maar Indien een Belgisch notaris dit kan afwerken dan zou ik gewoon opteren om het zo te doen.

Mijn excuses dat ik zo direct ben, maar je bent nu al bijna twee jaar rond de pot aan het draaien. Waarschijnlijk is de vennootschapsbijdrage alweer 2 maal toegekomen en betaald geweest? Voor 2018 ook sowieso te betalen aangezien het boekjaar gestart is.

Gooi nog een laatste keer elk paar 100 euro in de pot.. en klaar!

Alfa1234
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#22 , 15 mei 2018 16:43

Fortuin, kan jij me even de notaris doorgeven die dit voor een paar honderd euro oplost? Incl officiele vertalingen naar het Engels e.d.? Je zit met "een paar duizend euro" (eerder 3,5 à 4k) dichter in de buurt.

Voor een paar honderd euro, graag.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”