ontslag nemen,verlies van eindejaarpremie

agapokora
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

ontslag nemen,verlies van eindejaarpremie

#1 , 03 dec 2016 15:22

Beste,mijn situatie is volgende:since april 2013 heb ik gewerkt als bediende pc200.op 7 november 2016 heb ik mijn ontslagbrief verstuurd naar werkgever.mijn opzeg was tot 1 februari.op 18 november heb ik ziekte attest verstuurd naar mijn werkgever tot en met 1januari 2017 met bedoeling op 2 januari terug te komen en mijn opzeg uitwerken.op 28 november heb ik aangetekend brief van werkgever gekregen waar staat:we willen u meedeelden dat we niet wensen dat u uw opzegtermijn zal presteren.bijgevolg eindigt de a.overeenkomst op 28/2016.op brief staat dat zij het loon van de resterende duur van de opzegtermijn zullen uitbetalen,maar mijn eindejaarpremie zal ik niet krijgen.klopt het?zij hebben zelf mijn opzeg in te kort.graag advies.alvast bedankt,aga

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 dec 2016 16:14

Je bent uiteindelijk ontslagen door de werkgever en hebt een anciënniteit van meer dan 6 maand, dus hebt recht op de eindejaarspremie pro rata

agapokora
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 dec 2016 19:38

Beste,bedankt voor snelle reactie.het is echt een goede nieuws.wat zou ik nu moeten doen?een brief schrijven?op welke artikel/kodeks kan ik baseren?nog een keer bedankt.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”