Schade aan bedrijfswagen van vorige gebruiker aan mijn man doorgerekend

Detip
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Schade aan bedrijfswagen van vorige gebruiker aan mijn man doorgerekend

#1 , 20 nov 2016 08:31

Mijn man kreeg bij de start bij zijn nieuwe werkgever een bedrijfswagen die reeds gebruikt werd door een of meerdere andere werknemers voor hem. Op de zitting van de passagierszetel zat al een grote vlek, en mijn man heeft het hier per e-mail met zijn werkgever over gehad: over het feit dat de vlek er was (en waar hij antwoord op kreeg dat de werkgever via een firma al had geprobeerd de vlek te laten verwijderen maar dat dit niet was gelukt). Mijn man is er zelfs zelf nog mee naar de carwash gereden en heeft gevraagd of ze konden proberen de vlek te verwijderen en heeft hiervoor 25 euro betaald. Na 10 maanden heeft mijn man bij een andere werkgever getekend en heeft de wagen ingeleverd, properder dan hij de wagen heeft ontvangen. Er werd bij inlevering een expertise gedaan van de wagen, die mijn man ondertekende. De werkgever had 1100 euro provisie aangerekend waarvan ze nu 500 euro afhouden voor o.a. de grote vlek op de passagierszetel en een "louche herstelling" die gebeurd zou zijn aan de bumper, die ook niet door mijn man werd gedaan! Hij heeft aan zijn vorige werkgever de expertise van de wagen opgevraagd, van toen de vorige gebruiker de wagen binnenleverde, maar na een week nog geen reactie. Zou het kunnen dat er toen gewoon geen expertise is gebeurd?? Kunnen ze dat in dat geval gewoon op mijn man verhalen? Wat kunnen we nog meer doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 nov 2016 08:47

heeft hij enig bewijs dat de schade aan de bumper er reeds was VOOR indiensttreding? Heeft je man een verklaring getekend over de staat van de wagen toen hij deze ontving?

Werkgever is niet verplicht om een vorige expertise van de wagen aan jullie te geven, als er effectief geen schade vastgesteld was bij begin van jullie gebruik van de wagen. Immers, na de expertise van een vorige gebruiker, kan de bumper bvb vervangen zijn en de schade dus verdwenen.

Detip
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 nov 2016 22:05

Neen, de schade aan de bumper hebben wij zelfs nooit gezien. Maar de expert zou gezegd hebben dat er een herstelling is geweest aan de bumper (die wij dus niet hebben laten uitvoeren). Mijn man heeft geen expertise gezien, noch moeten tekenen bij ingebruikname van de wagen. Dus waarschijnlijk wordt de schade die de vorige gebruiker(s) van de wagen hebben toegebracht doorgerekend aan mijn man?

Reclame

Terug naar “Andere”