kan huwelijk thuis of in ziekenhuis wegens ernstige ziekte

Riks
Topic Starter
Berichten: 3

kan huwelijk thuis of in ziekenhuis wegens ernstige ziekte

#1 , 09 nov 2016 17:23

Mijn partner en ik, allebei 58 jaar, vormen al 16 jaar een gelukkig paar. 12 jaar hebben we een latrelatie gehad en sedert 4 jaar wonen we samen. Onze trouwplannen die we begin dit jaar hadden werden gedwarsboomd wegens ernstige ziekte. Begin dit jaar kreeg ze de diagnose van kanker . .Er volgde een zware operatie., en maanden chemo. Op 21 maart dit jaar hebben we alvast een verklaring van wettelijke samenwoning ondertekend in het gemeentehuis met het idee dat we onze trouw, eens na haar herstel, konden beginnen organiseren. Door de chemo op dat moment was dit niet haalbaar maar de vooruitzichten op genezing waren positief volgens de dokters. Helaas, er zijn nu uitzaaiingen en haar gezondheid gaat snel achteruit. Wij willen nog steeds graag trouwen. Maar, zij is de laatste weken fysiek erg verzwakt en de prognose op herstel wordt kleiner, zodat we ons afvragen of een huwelijk kan worden voltrokken bij ons thuis of in het ziekenhuis in alle discretie waar ze wekelijks in de dagkliniek haar immunotherapie behandeling krijgt. En zo ja, kan er een spoedprocedure worden aangevraagd hiervoor? Of kan je enkel en alleen op een stadhuis trouwen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6857

#2 , 09 nov 2016 17:44

Moet kunnen. Neem eens contact op rechtstreeks met de bevoegde schepen of burgemeester. Het adres of mailadres moet wel te vinden zijn op internet.

katwezel
Berichten: 375

#3 , 09 nov 2016 19:16

Kan zeker , zelfs snelprocedure is mogelijk trouwen binnen de week na aanvraag , let op hiervoor moet je via het gerecht komen maar dat is echt niet moeilijk , tip ga via de.soc.dienst van je gemeente en die helpen je erdoor (wij hebben het gedaan voor mijn zus die terminaal was en enkele dagen later is heen gegaan ) sterkte

Reclame

katwezel
Berichten: 375

#4 , 09 nov 2016 20:57

Ter info , met gerecht bedoel ik procureur

Riks
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 10 nov 2016 21:21

Vanmorgen info gaan vragen op de bevolkingsdienst, de situatie uitgelegd en prompt werd er door een ongelofelijk hulpvaardige begripvolle bediende in actie geschoten. Alle noodzakelijke documenten werden terug opgezocht, die hadden ze gelukkig nog in hun bezit. Een telefoontje met de Schepen en enkele uren later mocht ik terug gaan met een ondertekende volmacht. En voila de datum van onze trouw, die bij ons thuis zal plaatsvinden, ligt vast voor binnen 3 weken. Yes ☺, superblij. Nooit gedacht dat dit zo vlot kon worden geregeld.

Franciscus
Berichten: 38599

#6 , 11 nov 2016 01:52

Al een welgemeende proficiat.

katwezel
Berichten: 375

#7 , 11 nov 2016 05:36

Mooi , geniet van de tijd die je krijgt , proficiat

bosprocureur
Berichten: 6857

#8 , 11 nov 2016 09:58

Ik sluit me volledig aan bij Franciscus en Katwezel. Proficiat. Zo zie je maar dat een administratie ook gewoon menselijk kan optreden, als het nodig is.

mamsie754
Berichten: 25

#9 , 11 nov 2016 14:11

ik hoop voor jullie dat alles op tijd geregeld krijgen en wil je vanuit mijn hart proficiat wensen

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”