Fietsvergoeding en ongeval met wagen

Louisemarie123
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Fietsvergoeding en ongeval met wagen

#1 , 08 nov 2016 17:25

Hallo allen,

Ik krijg van mijn werkgever een fietsvergoeding. Nu gebeurt het weleens dat ik de fiets laat staan en met de wagen kom werken. Stel dat ik een ongeval krijg met de wagen tijdens het woon-werkverkeer. Ben ik dan verzekerd door mijn werkgever terwijl ik aangeef met de fiets te komen?

Met vriendelijke groeten,
Louise

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 08 nov 2016 23:14

Denk het niet want dat is fraude.
Waar ik vroeger werkte is daar iemand en zonder ongeval per onmiddellijk voor ontslagen.
Tevens valsheid in geschrifte en het gebruik ervan
Oplichting
Misbruik van vertrouwen
enz enz

Opletten zelfs als u na een veroordeling een eerherstel zou vragen zou het kunnen dat dit zowel in eerste aanleg als in beroep geweigerd wordt.

Natuurlijk is er niets aan de hand als u die dag aangeeft met de auto te zijn gekomen.

katwezel
Berichten: 375

#3 , 09 nov 2016 04:58

Blijft verzekerd , type weg werk ongeval enkel lichamelijk letsel , je auto is gedekt door je eigen prive verzekering

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 nov 2016 07:26

Dit kan een reden zijn voor onmiddellijke afdanking !

Is u werk voor u maar zo veel waard ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 10 nov 2016 17:21

Blijft verzekerd , type weg werk ongeval enkel lichamelijk letsel , je auto is gedekt door je eigen prive verzekering
Klopt. En als het uitzonderlijk is, is dit geen reden voor ontslag om dringende reden.

zibarrie
Berichten: 133

#6 , 11 nov 2016 13:52

Dat is beter geregeld bij mijn werkgever: wij dienen de maand nadien door te geven welke dagen we de fiets genomen hebben, en dus niet op voorhand.
Je dient er toch mee op te letten, ze kunnen wel alle bedragen terugvragen die je hebt ontvangen en je uitsluiten voor dit systeem gedurende een bepaalde periode.

ADVOCATEN VAN LOO
Berichten: 45
Juridisch actief: Ja

#7 , 04 dec 2016 01:07

bedoelde de vraagsteller ' #letselschade ' - vergoeding ? Dan is wet arbeidsongevallen van toepassing ongeacht aard transport middel wat in dit geval een normaal voertuig blijkt te zijn. Verder moeten we het niet gaan zoeken, toch ?

Franciscus
Berichten: 38583

#8 , 04 dec 2016 11:34

Uiteraard valt dat onder verzekering ....maar probleem is dat betrokkene aangeeft dat hij met de fiets komt.
Dus ook nog fietsvergoeding zou trekken ...als hij netjes aangeeft die dag met de auto te zijn geweest is er geen probleem.
In het ander geval is er valsheid in het bekomen van een vergoeding ( fietsvergoeding) met het door mij aangegeven gevolg.

Terug naar “Arbeidsongevallen”