Boeken te laat neerleggen

Kellyb
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Boeken te laat neerleggen

#1 , 02 nov 2016 16:29

Mijn moeder moet haar boeken neerleggen maar heeft hier veel te lang mee gewacht.Komt ook nog eens bij dat zij op dit moment niet in staat is om dit allemaal zelf te doen vermits zij op dit moment in één psychiatrische instelling zit.Nu komt dit allemaal op mijn schouders terecht en ik weet hier allemaal helemaal niets van.Wat zijn de gevolgen als ze haar boeken te laat neer legt?
Alvast bedankt als iemand mij hier een antwoord op kan geven

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 nov 2016 16:34

Wat bedoeld u met de boeken neerleggen?

Het faillissement aanvragen ?

Of gewoon stoppen met zelfstandig zijn ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Kellyb
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 nov 2016 19:54

Het faillissement aanvragen. zelfstandig statuut is al stopgezet nu

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 nov 2016 20:02

Doe het zo vlug mogelijk, je zal toch een volmacht van je moeder moeten hebben hoor !

Of beter nog laat het door een advocaat of boekhouder doen !

dit komt op een dag niet aan hoor!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Kellyb
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 nov 2016 23:49

De volmacht heb ik vandaag geregeld.Via boekhouder zal moeilijk gaan,vermits ze daar ook nog openstaande schulden heeft :( .Ze heeft ook al een boete opgelegd gekregen omdat ze te laat was met haar indiening van schrapping zelfstandig statuut.Alvast bedankt voor je reactie.

Roeland
Berichten: 172

#6 , 03 nov 2016 11:24

Als ze in een psychiatrische instelling zit, is het dan niet beter om een voorlopig bewindvoerder te laten aanstellen? Als ze een volmacht gegeven heeft tijdens haar verblijf kan er later in het slechtste geval nog discussie ontstaan over de geldigheid ervan (was ze op moment van ondertekening capabel om de gevolgen ervan in te schatten?)...

Terug naar “Andere”