Opzeg tijdens ziekte

DavidM080698
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Opzeg tijdens ziekte

#1 , 30 okt 2016 14:02

Allen,

Kan er iemand mij helpen, ben van plan om deze week mijn ontslag in te dienen omdat ik een andere job heb gevonden.
Op dit moment ben ik met ziekteverlof wegens burnout, ik zou normaal 13 weken opzeg moeten doen maar heb daar eigenlijk geen zin in wegens pesterijen op het werk (ben van plan om deze termijn te onderhandelen met de baas), kan ik tijdens mijn ziekte mijn opzegtermijn doen (telt het aantal weken ziekteverlof als opzegtermijn ?) of moet ik echt tijdens 13 weken gaan werken.

Bedankt voor de reacties

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 30 okt 2016 19:08

Ziekteverlof telt als opzegtermijn

wijtwee
Berichten: 145

#3 , 31 okt 2016 10:40

toch als je zelf je ontslag indient

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 okt 2016 12:35

ik zou normaal 13 weken opzeg moeten doen
best meegeven wanneer je daar begonnen bent, arbeider of bediende, bij 13 weken als opzeggingstermijn is er veel kans dat de duur fout is
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 31 okt 2016 14:23

Als bediende met een anciënniteit van meer dan 7 jaar is de opzeg correct. Idem voor arbeider met meer dan 20 jaar anciënniteit.

Jdecadt
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#6 , 31 okt 2016 15:20

Spreek uit ervaring, ik ben ook in ziekteverlof gegaan tijdens mijn opzegperiode als arbeider. Telde mee.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”