wij doen het nodige wat men ons vraagt .....

Jordy8
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

wij doen het nodige wat men ons vraagt .....

#1 , 02 okt 2016 23:53

Beste mensen

Dit is een zeer ingewikkelde zaak ik probeer het duidelijk naar voren te brengen
na het overlijden van mijn ex man zaliger was er op dat moment een openstaande schuld , ik 2005 was ik borgsteller, toen mijn ex het krediet verhoogde in 2012 had de bank op dat moment mij uit het bestand moeten verwijderen WAT NIET GEBEURDE
Wij hadden een notaris hij kreeg van de bank het document verklaring schuldeiser op 22 apr 2014 ik nog als borgsteller( OFFICIEEL document)

toen alles afgehandeld werd werden de gelden van de verzekering op de notaris zijn rekening gestort, hij kreeg een brief van de bank
dat hij eerst de schulden moest aanzuiveren en ons hierover moest contacteren DIT HAD HIJ NIET GEDAAN
Mijn dochter is de enige erfgename en ook zij wilde eerst de schuld betalen, de notaris aanvaardde dit niet omdat ik de borgsteller was( onterecht)
De ombudsdienst heeft contact opgenomen met die bank en op 5 nov werd ik simpel weg uit hun bestand verwijderd.dus doc verklaring schuldeiser
is nu gewoon weg louter informatief
Ze geven toe dat het doc verklaring schuldeiser voor enige verwarring zorgde maar hierdoor hebben wij nu serieuze problemen

Wat de bank tot heden deed brieven sturen naar het aders van de overleden persoon, zij werden tijdig op de hoogte gebracht per mail,dat de huurwoning verkocht. werd en dat ze alles naar ons nieuw adres moesten sturen
dan kregen wij van een andere dienst van die bank brieven toegestuurd naar het juiste adres, hiervan wisten wij dus niets.
Ons dossier werd doorgestuurd naar de dienst regularisatie reden WIJ REAGEERDEN NOOIT OP HUN BRIEVEN toch logisch

Ik heb dan naar de dienst regularisatie gemaild en gebeld dit moest ik doen van de ombudsdienst om deze zaak op te lossen
ombudsdienst heb ik telefonisch opgebeld dat ik contact heb opgenomen men zou alles doorsturen per mail en per brief ik wacht nu al 1maand
Toen ik een mail kreeg van de ombudsdienst dat wij 14 dagen de tijd krijgen om EN DIT GELOOFT NIEMAND te bellen met die dienst regularisatie
WAT WIJ EEN MAAND GELEDEN HADDEN GEDAAN , zo niet wordt alles doorgegeven aan een incasso bureau

HIER WORD JE ECHT ZIEK VAN ik heb al een zware tol moeten betalen met mijn gezondheid
wat stellen jullie voor ....jullie advies ....
ik hoop dat jullie mijn verhaal begrijpt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 03 okt 2016 08:54

Door uw onduidelijke en onsamenhangende uitleg hier wordt de zaak nog ingewikkelder.
Ik zie alleen maar de woorden mail en telefoon. Heb jij al eens een aangetekende brief gezonden naar notaris en/of bank?

Jordy8
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 okt 2016 13:23

idd een zeer ingewikkelde zaak
ik heb een ombudsvrouw en die onderhandelt met de bank, veel heeft ze niet gedaan
de bank geeft toe dat ze brieven had verstuurd naar het voormalig adres van de overleden persoon

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 okt 2016 13:31

ik hoop dat jullie mijn verhaal begrijpt
Sorry, maar neen, ik begrijp er bijzonder weinig van... Wat bedoel je met "uit bestand verwijderd worden"? Bedoel je daarmee dat je niet meer als borgsteller vermeld wou staan? Waarom zou de bank dit moeten doen? Heb je daar opdracht toe gegeven? Zo ja, op welke manier? Wat heb je gedaan toen je geen bevestiging kreeg van de bank dat uw borgstelling stopgezet was voor dat krediet?

Wat bedoel je met "ik heb een ombudsvrouw"? Ik neem aan dat dit de ombudsvrouw van de bank is?

Ben ik correct als ik het héél kort zo samenvat: U stond borg voor een krediet dat uw ex-man aangegaan is, terwijl u de bank wel opdracht gegeven had om uw borgstelling te schrappen op het moment dat uw ex-man het krediet wou verhogen? De bank heeft uw borgstelling dus helemaal niet opgezegd, waardoor u nu voor deze schuld opdraait?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jordy8
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 okt 2016 23:41

Tom vd
Jij begrijpt het
In 2005 had ik borg gestaan van mijn man
in 2012 had hij het krediet verhoogd wij waren net gescheiden dus ik heb niet mee getekend dan had de bank mij moeten verwijderen uit hun bestand
wat niet gebeurde.
na het overlijden werd er een document verklaring schuldeiser aan de notaris bezorgd die de nalatenschappen en erfenis beheerde hij zei dat ik de borgsteller was en dat ik de openstaande schuld moet betalen.
De ombudsvrouw is NIET van de bank ,deze is onpartijdig maar ik ben niet tevreden van de tussenkomst onderhandelen .
het is een ingewikkelde zaak heb ik gezegd maar TOM VD jij snapt het
Nog een nalatigheid van de bank ; toen de huurwoning verkocht werd hebben wij de bank op de hoogte gebracht per mail dat alle brieven naar het nieuwe adres mochten gestuurd worden, Dit geloof je niet tot heden werd dit niet gewijzigd met als gevolg;
vertrouwelijke brieven , ingebrekestelling enz werden nog naar het adres van de overleden persoon gestuurd, die nieuwe eigenaar kent ons adres maar heeft nooit die brieven bezorgd, een andere dienst van die bank kent dan wel het adres en zij sturen ons brieven dat wij nooit antwoordden en ons dossier werd doorgegeven naar de dienst regularisatie. Ik moest met hen contact opnemen heb ik ook gedaan maar steeds kreeg ik een
gesprekspartner en die kende ons dossier niet.
Ik heb dit allemaal doorgegeven aan die ombudsvrouw, zij nam contact op met de bank; het antwoordt dat zij van de bank kreeg was dat ik geen
contact had opgenomen noch gemaild. de dienst regularisatie had de bank niet verwittigd,gisteren kreeg ik een mail van de ombudsvrouw

de documenten betreft afbetalingsplan werden weer naar het adres van de overleden persoon gestuurd


wat kan ik nu in hemelsnaam doen ,,,???????????


advocaat sorry

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 10 okt 2016 08:12

gelieve niet in hoofdletters te schrijven, dat komt schreeuwerig over en daar houden wij niet van. Tekst aangepast.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 10 okt 2016 08:56

Belangrijke zaken doe je niet per mail maar met een aangetekende brief. (zoals adreswijziging doorgegeven) Mogelijks werd die mail per ongeluk gewist, en daar sta je dan. Je hebt waarschijnlijk geen bewijs meer dat die mail ooit wel werd verstuurd. Had je wel het goede mailadres van de bank? Is uw mail überhaupt wel vertrokken?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#8 , 10 okt 2016 09:19

Ik kan me enkel aansluiten bij het bovenstaande. Dergelijke zaken moet je op papier laten zetten, zodat je een bewijs in handen hebt. "Officieel" stond je nog steeds borg voor dat krediet, en is het dus logisch dat men jou aanspreekt als de schuld niet afgelost is. Dat is net het doel van een borgstelling.

Verder is het veranderen van adres ook uw verantwoordelijkheid. Ook hier kan je niet bewijzen dat je de bank op de hoogte gebracht hebt. Ook dit had je beter via een AS gedaan, zeker als je weet dat er nog lopende zaken zijn bij die bank. Ik vrees dus dat je vooral op de goodwill van de bank moet rekenen om één en ander op te lossen, want juridisch gezien sta je vrij zwak, denk ik...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jordy8
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#9 , 18 okt 2016 22:54

welke rechtbank is bevoegd voor zulke zaken??

Jordy8
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#10 , 19 okt 2016 12:11

Betreft adres verandering
de dienst klachten had dit nochtans gevraagd om dit adres aan te passen en werd niet gedaan
wij hebben de bank verwittigd zowel per mail 3x
zelf persoonlijk tot bij de bank geweest
en nog werd het adres niet aangepast

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#11 , 21 okt 2016 19:22

ter info : adres wordt enkel aangepast op basis van identiteitskaart. Mails sturen is dus onvoldoende. Reden : banken dienen hun correspondentie (evenals ingebrekestellingen) te versturen naar het laatst gekende adres op basis van bewijsstukken. In praktijk leest elke bank uw identiteitskaart in via kaartlezer. U kan eveneens een correspondentie-adres opgeven maar ingebrekstellingen enz worden naar het laatst gekende officieel geregistreerde adres gestuurd.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#12 , 24 okt 2016 09:35

Normaal informeert een bank op regelmatige basis dat de klant zijn adresgegevens moet actualiseren. Bij mijn bank kan je dit vrij makkelijk doen aan de bankautomaat van de bank in kwestie. Ik denk dat mij dit ongeveer éénmaal per jaar gevraagd wordt... Wel geen idee hoe dit bij andere banken zit...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Bank & Beurs”