controle arts als huisarts?

madam80
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

controle arts als huisarts?

#1 , 13 okt 2016 18:42

Hey
ik heb wss een domme vraag maar ik zit er toch maar mee :s
2 jaar gelede is mijn huisarts gestopt en zijn we in allerheil opzoek gegaan naar een nieuwe. Toeval wou dat de huisarts achter mijn hoek geen patiëntenstop had (de enigste in heel de buurt) dus was de keuze snel gemaakt.
Maar ge moet u toch goed voele bij uw arts? Het is een hele vriendelijke man en helpt zo goed hij kan maar ik kan het ni goed uitlegge, hij ligt me ni zo. Beste vriendjes hoeft voor mij zeker ni maar ik durf hem ni alles vrage of zegge wat er op mijn lever ligt of hoe ik mij voel.
Ik ben gemiddeld 2 a 3 x per jaar ziek en mijn werkgever stuurt me elke keer een controle arts. Vind ik heel normaal, als ge ziek zijt ziet deze dokter het ook :)
Deze controle arts is echt supervriendelijk, ik voel me erbij op mijn gemak ook al komt ze om te kijke of ik ni lieg. Dernet was ze er weer en wonder bij wonder vroeg ze me zelfs Hoe het met me was afgelope de laatste keer. Dat is meer dan e half jaar gelede. Ofwel heeft mevrouw e supergoed geheugen ofwel is ze iemand die oprecht bezorgd kan zijn. Zelfs mijn eige huisarts is zo niet.
Maar nu mijn vraag: mag ik haar bellen om te vrage of zij mij opneemt in haar patientebestand of gaat ze dit zowiezo niet moge? Tis maar stel dat dit niet mag, gaat ze dat miss op een andere manier bekijken en denke dak haar paai of slijm. Ik zal in de toekomst nog wel eens ziek worde en zij komt mij dan wel weer kontrolere als ze mn vaste huisarts niet is geworde... dom dilemma maar lig er wel van wakker :s
Dank jullie voor je tijd alvast en nog een prettige avond :)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 okt 2016 19:34

dit mag , maar hij zal je controle arts niet meer mogen zijn !

Men mag nooit bij den duvel te biechte gaan.

Deontologisch niet verantwoord.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

artemis
Berichten: 3293

#3 , 13 okt 2016 19:53

Dit is mijn domein helemaal niet maar kan een controle arts überhaupt ook nog een eigen vaste praktijk daarnaast hebben?
Ik kan mij uiteraard helemaal vergissen maar ik dacht dat controle artsen full time ingezet worden door werkgevers (organisaties) en dat ze niet daarnaast nog een eigen privé praktijk hebben.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 13 okt 2016 20:00

zowel controleartsen, arbeidsgeneesheren als geneesheer-scheidsrechters kunnen nog een privé-praktijk hebben.

Waar artemis het over heeft zijn waarschijnlijk vooral arbeidsgeneesheren. Die werken meestal quasi enkel voor een werkgeversfederatie. de rest heeft meestal zijn privé-praktijk maar doet dit andere als "bijberoep".

Terug naar “Andere”