prefab woningen vanuit Letland naar Vlaanderen brengen

Thomas1
Topic Starter
Berichten: 184

prefab woningen vanuit Letland naar Vlaanderen brengen

#1 , 10 okt 2016 11:59

Via volgende link (http://prefabhome.eu/en/projects) kwam ik een website tegen waar een bedrijf uit Letland laat weten dat men monteerbare 'wooden-frame-houses' in prefabstijl aan de mensen levert vanuit Letland (ook naar België) tegen relatief lage prijzen als aankoop van een woning.

Mijn vraag is: wil u deze website en de producten die men aanbiedt even rustig en grondig bekijken en laten weten of het mag om vanuit Vlaanderen zo'n houten frame prefab huis te bestellen en te (laten) plaatsen op een Vlaamse bouwgrond of recreatiegrond (voor weekendhuizen). Het zou voor mensen die een relatief laag inkomen hebben zeer welkom zijn om eigenaar te kunnen worden van zo'n goedkope woning.

http://prefabhome.eu/en/projects

Alvast dank voor de feedback.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
katwezel
Berichten: 375

#2 , 10 okt 2016 12:05

Ruikt een beetje naar reklame ?

Thomas1
Topic Starter
Berichten: 184

#3 , 10 okt 2016 17:39

Het is zeker geen reclame. Ik weet zelfs niet of houten frames wel interessant zijn. Je moet het zelf ook in elkaar steken, eens geleverd. Maar ik wou weten of dat mag volgens Belgisch recht. Dat is alles.

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 10 okt 2016 18:42

Hangt van gemeente en de bouwplaats af.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 okt 2016 19:00

Vraag misschien eens aan die firma waar ze al geleverd hebben in Belgie, dan kan je dit eens bekijken !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sleper
Berichten: 391

#6 , 11 okt 2016 08:44

Het is zeker geen reclame. Ik weet zelfs niet of houten frames wel interessant zijn. Je moet het zelf ook in elkaar steken, eens geleverd. Maar ik wou weten of dat mag volgens Belgisch recht. Dat is alles.
Zo een 20 a' 25 jaar geleden heb ik me ook geinformeerd om ¨zulk een chalet in te voeren vanuit Rusland.
ik was ter plaatse in Moskou , het geleverd hout kwam echter van een paar duizend km verder.
Er stonden geen grote "chalets" tentoon , wel enkele tuinhuizen en binnen werden balken getoond waarmee de chalets werden opgetrokken .
Twee stuks , ieder van 60 m2 grondoppervlak , balken met een dikte van 15 'a 20 cm, wel balken die " scheuren " vertoonden , ramen en dakbedekking moest ik hier ter plaatse zelf voor zorgen; Kostprijs destijds , geleverd 100.000 frank of 2500 euro .Vele verschillende modellen waren te verkrijgen .Ik denk dat het leveren juridisch geen probleem is doch ik meen dat je zelf verantwoordelijk bent voor de plaats waar je bouwt .
Waarom je eens niet ter plaatse begeven ? Letland is een mooi land , niet ver weg.
Ik ga seffens eens die website bekijken en misschien kan een kennis (Let) me advies geven .
Succes alvast !

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#7 , 11 okt 2016 09:49

Wat is de juridische vraag?
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Thomas1
Topic Starter
Berichten: 184

#8 , 11 okt 2016 17:31

Bedankt voor de antwoorden allemaal. Ik ga ook eens verder mijn licht opsteken of ik niet meer te weten kom.

Sleper, dat is goed om weten wat je schrijft en als je kennis hier wat advies kan geven, zoveel te beter. Zelf naar Letland gaan is inderdaad een goeie tip, en heb er zelf ook al aan gedacht.

Sloeberken, de juridische vraag is volgens mij: voldoen die houten huizen aan alle Vlaamse bouwvoorschriften, mag ik dat zomaar invoeren en hier op een stukje bouwgrond neerpoten enzovoort Ik hoor verder. Dank voor de info.

artemis
Berichten: 3293

#9 , 11 okt 2016 18:24

Nu ben ik verre van een kenner wat dit betreft, heb bv nog nooit zelf gebouwd.
Maar voor elke bouw moet je een bouwaanvraag indienen in de betrokken gemeente, dus daar zou ik mijn licht eens gaan opsteken. Afhankelijk van waar je een betreffend houten huis zou willen bouwen zou men je perfect moeten kunnen zeggen of ze voldoen, niet?

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#10 , 11 okt 2016 19:57

Er zijn toch voldoende houtskeletbouwhuizen in ons land. Steek daar eens uw licht op.
Mogelijks zijn die huizen ginder goedkoop, maar daar komt dan nog transport bij, en montage aan de uurlonen van hier.
Hoe werd het hout behandeld tegen rotheid. Mogelijks zit je binnen een paar jaar met een huis vol houtworm of klopkevers, en waar ga je dan te biechten (waarborg)

Terug naar “Kopen”