Hack Facebook

destrotive
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Hack Facebook

#1 , 30 sep 2016 18:32

Geachten,

Ik ben bezig geweest met een phisingsite en wou deze testen. ik heb dit geprobeerd op een vriend van een vriendin van mij. hij heeft zijn logingegevens hiero ingegeven en ik kon dus op zijn account. Ik schrok natuurlijk wel omdat het gelukt was! Ik heb later die avond nadat de persoon erachter kwam dat hij gehackt was, alles eerlijk gezegd tegen deze persoon.

Ik heb geen schade berokkend of gegevens gestolen/misbruikt.

Ik studeer nu integrale veiligheid om bij de politie te geraken (eventueel RCCU) maar omdat de persoon in kwestie nu dreigt om naar de politie te stappen heb ik wel schrik.

Heeft iemand advies of weet iemand wat de eventuele straf is (als hier een straf voor is)
Zoals eerder vermeld, was het niet bedoeld om van de persoon informatie te verkrijgen, enkel om mijn code te testen en te exerimenteren.

Hoogachtend

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 sep 2016 18:40

Dit is niet van het slimste !

Waarom maakte je geen nep facebook aan en testte je daarop !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

destrotive
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 sep 2016 18:58

Omdat dit anders is. Zo kkun je niet kijken hoe mensen reageren als ze een link krijgen

Reclame

LeenW
Berichten: 12811

#4 , 01 okt 2016 00:15

En wat voor doel had deze studie? Tenzij u aan een thesis of iets dergelijks werkt, gaat u het moeilijk hebben de politie te overtuigen dat u geen slechte bedoelingen hebt.

BrainTrain
Berichten: 496

#5 , 01 okt 2016 12:54

Stom, stom, stom. Valsheid in informatica, hacking, datasabotage,... Je weet wat phishing is, je weet dat dit kan werken en je weet dat het strafbaar is. Waarom doe je dan zoiets? Daar lachen ze niet mee bij het RCCU.
Hij beschikt waarschijnlijk nog over de mail (waarvan we de verzender kunnen traceren) en werd verwezen naar een site (waarvan we de eigenaar kunnen achterhalen).
Nu al je energie steken om die persoon te overtuigen geen klacht neer te leggen. Leg hem maar eens goed in de watten en leg het maar goed uit dat er geen bedrieglijk opzet was of zo. Betaal een citytrip voor hem en zijn vriendin. Het ziet er anders niet goed uit.

Terug naar “Andere”