Identificatiekaart ingetrokken

Mobix
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Identificatiekaart ingetrokken

#1 , 04 aug 2016 22:18

Beste mensen,

Verleden week heb ik via aangetekend schrijven vernomen dat mijn ministriele badge om in de bewakingssector te werken wordt ingetrokken.

Ik ben sinds verleden maand wel vertrokken uit de bewakingsfirma maar ik wil wel solliciteren om elders te gaan werken als agent.
Ik weet niet of dit mogelijk is of wat ik zou kunnen doen.

Mijn kaart werd ingetrokken wegens een onnozel winkeldiefstal in 2012 waar ik mij erg voor schaam maar het is nu zo. Ik vond dat men het nogal erg opblaast in die brief...
Voor de rest nooit ergens voor gekend en voor dit geval was ook een minnelijke schikking betaald. Ik had geen problemen verwacht maar ja.

Soit, is er een mogelijkheid om verder te werken in de sector of is het vergeefse moeite om sollicitaties te doen ?

Bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
tira00
Berichten: 929

#2 , 09 aug 2016 14:39

Is normale gang van zaken dat de firma de badge van het ministerie terug eist na ontslag.

pitbullspikey
Berichten: 54

#3 , 02 sep 2016 05:28

uw badge kan onmogelijk direct ingetrokken zijn waneer er door het ministerie twijfel bestaat rond uw " geweten" dan krijg je bericht dat uw badge mogelijk word ingetrokken of waneer er een nieuwe badge was aangevraagd deze te weigeren voor de volgende redens: die redens staan vermeld in een aangetekend schrijven van hun
daarop kan je uw verweer indienen en weet ik veel uw versie van die feiten zeggen
dit word behandeld door het fod en dan pas volgt er een uitspraak
weigering van badge intrekken van lopende badge enz

Reclame

Mobix
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 sep 2016 11:34

Ja dat heb ik ook al gedaan, mijn verweer ingediend maar ze hebben alsnog beslist om mijn badge in te trekken. Toen ik ze belde zei men dat ik dit enkel via een advocaat kon regelen. Zelf verweer indienen is blijkbaar niet genoeg.
Nu vraag ik mij waarom het moet via een advocaat moet gaan, waarna het waarschijnlijk wel in orde komt.

Ps. Winkeldiefstal ging over 1 voedingsproduct in de carrefour. Ik had weinig geld en heb me laten verleiden.

Bij de fod denken ze echt dat die duizenden bewakingsagenten allemaal rolmodellen van de samenleving zijn. Ik heb vele jaren in de bewaking gewerkt, heb veel gezien en meegemaakt... ze zijn echt aan dromen bij de fod.

pitbullspikey
Berichten: 54

#5 , 05 sep 2016 13:13

Je hebt daar geen veroordeling voor gehad ofwel ?

Mobix
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 sep 2016 15:18

Nee ik heb daar idd. geen veroordeling voor gehad daarom dat ik ook geen probleem verwachtte. Blijkbaar vonden ze dat de feiten niet met een "rolmodel" functie van een bewakingsagent konden worden geassocieerd dus besliste volgens hen minister Jambon persoonlijk mijn identificatiekaart in te trekken.

Mobix
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#7 , 05 sep 2016 15:22

Het grappige is dat toen ik hen belde hierover had ik de indruk dat het precies tussen de sop en patatten effe beslist was om mijn kaart in te trekken. Zo van ja wat wil u nog weten uw kaart is ingetrokken en u kan hier niets aan doen.

Mobix
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#8 , 06 sep 2016 13:29

Is het mogelijk om via een advocaat de intrekking van mijn kaart aan te vechten, is er een kans da dit in orde kan komen op deze manier ?
Men zei dat ik mijn verweer best met een advocaat zou moeten hebben ingediend, dan zou het wellicht in orde gekomen zijn vermits het om zeer ingewikkelde materie gaat.

Nu is het allemaal achter de rug maar ik vraag mij af of het nu nog steeds mogelijk is want ik wil nog werken in de bew. Sector en voor niks advocaten gaan betalen zie ik niet zitten.

Mijn kaart is ingetrokken tot 2019 en nadien kan ik aanspraak maken op een kaart en dan nog moet het herbekeken worden...

pitbullspikey
Berichten: 54

#9 , 11 sep 2016 21:22

Ging dit over gewone statische bewaking ?
heb je nog andere opleidingen gevolgd mobiele ? dans en uitgangs ? persoonscontrole ?

Mobix
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#10 , 15 sep 2016 10:20

Persoonscontrole wel maar voor de rest gewoon statische bewaking.

Mobix
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#11 , 15 sep 2016 10:41

Veiligheid primeert op mijn financiele situatie was o.a. de uitleg in de brief...

Dus ik ben nu werkloos en ik kan niks anders dan bewaking.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#12 , 17 sep 2016 10:45

De regels zijn er om toegepast te worden, dit geld ook voor andere beroepen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Mobix
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#13 , 17 sep 2016 11:55

U heeft gelijk men heeft dit volledig terecht gedaan.

pitbullspikey
Berichten: 54

#14 , 20 sep 2016 01:44

Tijdens mijn laatste heropfris cursus heeft een leraar ons gezegd dat het mogelijk is om alle info bij ANG te verwijderen
Dit is echter niet hetzelfde als eerherstel aanvragen maar enkel de info die ANG staan heeft over u te verwijderen

Mobix
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#15 , 20 sep 2016 15:00

Ik kom net van de advokaat, ze zei mij vermits ik niet veroordeeld ben geweest geen eersherstel kan vragen. En om de gegevens te wissen van politiedatabank wist ze me geen antwoord te geven. Welke stappen kan ik hiervoor nemen ?
Als ze ermee verder zou gaan bij de raad van state, kon ze niet met zekerheid zeggen of het in orde komt en het zou mij zowiezo minstens 2000 € kosten.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”