werkgever kort opzegperiode in

annie delen
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

werkgever kort opzegperiode in

#1 , 31 aug 2016 18:34

Ik heb zelf ontslag genomen. Mijn opzegperiode bedraagt 2 weken en ging in op 22 augustus 2016.
Nu vandaag 2 dagen te vroeg dus meldt mijn werkgever dat mijn uitdiensttreding vandaag is. Kan dit zomaar?
Ik heb wel terug werk vanaf maandag 5 september.
Hoe zit het met 1 en 2 september? Ik heb de verkorting van mijn opzegperiode zojuist telefonisch vernomen.
Moet ik toch naar werk gaan morgen om in orde te zijn of mij laten inschrijven voor 2 dagen bij VDAB?
alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 31 aug 2016 19:10

je moet je morgen aanbieden op het werk en een brief vragen waarin staat dat je niet meer gewenst bent op het werk. Dan zal je voor die 2 dagen uitbetaald worden.

annie delen
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 aug 2016 19:27

Dit had ik ook al vernomen van de LBC. Maar ik ben bijna zeker dat hij gaat zeggen dat hij in bespreking is en dus niet bereikbaar voor mij.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 31 aug 2016 20:15

dan werkt u de komende 2 dagen verder, tot hij (of iemand anders met gezag) u op papier laat weten dat u niet meer mag komen.

Neem een blad mee waarop u alles voorgeschreven hebt (dat u vrijgesteld bent van prestaties vanaf 01/09/2016 tot en met 02/09/2016) zodat hij enkel nog zijn handtekening moet zetten.

annie delen
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 sep 2016 12:49

Was inderdaad niet bereikbaar. Op weg terug naar huis telefoon dat ik moest terugkomen. Hij had c4 al laten klaarmaken op 31 aug. Deze heeft hij persoonlijk met de nodige verwijten overhandigd. Voor geen argumenten vatbaar. Hij kent de wet zegt hij. Nu dus 2 dagen werkloos

Schuppenzot
Berichten: 99

#6 , 01 sep 2016 13:20

Hoe kan je nu werkloos zijn? Hij heeft zich ook aan de opzegtermijn te houden. Ofwel ben je vrijgesteld van prestatie, ofwel werk je door. In beide gevallen wordt je wel volledig uitbetaald.
Of ben je nu plots op staande voet ontslagen? Met welke reden dan?

Meeboo
Berichten: 1488

#7 , 01 sep 2016 13:40

u hebt recht op loon tot einde van opzegtermijn.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 01 sep 2016 13:55

Hij kent de wet niet. U mag u niet laten doen, want zoniet verliest u het recht op 2 dagen loon.

Ga vandaag nog naar een vakbond (indien u deze bezit). Advocaat zou u teveel kosten, dus dat is niet direct een optie. U MOET liefst vandaag nog de verbreking van de arbeidovereenkomst door de werkgever laten vaststellen.

Wat staat er bovenaan op pagina 2 van de C4 als reden van beëindiging van de arbeidsovereenkomst?

annie delen
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#9 , 01 sep 2016 16:24

Door de werknemer vrijwillige werkverlating op 31.8. 2016. Hij is een notaris. Waarschijnlijk boos omdat ik naar een ander notariaat overstap

giserke
Berichten: 2434

#10 , 01 sep 2016 17:01

Als U kunt bewijzen dat U zich bent gaan aanbieden dan zal hij uw moeten uitbetalen.
Allesinds morgen moet U zich ook gaan aanbieden op uw werk. Neem de confrontatie op met uw GSM, en spreek er hem in ieder geval op aan waarom U gisteren en vandaag de toegang werd geweigerd op uw werk.
Bovendien kunt U hem best melden dat U ook de Nationale kamer der Notarissen zal contacteren.
Gezien dit valse verklaring is, kan hem dit een schorsing opleveren.

PS, Is die notaris toevallig al niet geschorst?

annie delen
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#11 , 01 sep 2016 18:20

Ik ben het beu. Gisteren wagen gewassen, geen kras te zien. Vandaag enkel naar werkgever gereden. Auto staat altijd veilig op ons domein. Komt mijn man thuis zegt die wat is er met de zijkant van uw wagen gebeurd. Aan passagierszijde diepe kras over deur, zijkant en over de motorkap. Razend ben ik. Kan natuurlijk niets bewijzen. ik weet dat dit bericht hier eigenlijk niet thuishoort, is maar om de sfeer te scheppen die er heerst op dat kantoor

Blaatpraat
Berichten: 3793

#12 , 02 sep 2016 09:36

Is het een openbare parking, of is dit privé-parking? In geval van het laatste, kun je mogelijks de schade (die je zo snel mogelijk laat vaststellen door de politie) verhalen op de verantwoordelijke van de parking.

k.b.
Berichten: 876

#13 , 02 sep 2016 09:44

Is het een openbare parking, of is dit privé-parking? In geval van het laatste, kun je mogelijks de schade (die je zo snel mogelijk laat vaststellen door de politie) verhalen op de verantwoordelijke van de parking.
Ernstig blijven zou ik zeggen ... hoe kan TS nog maar bewijzen dat dit eventueel zou gebeurd zijn op de desbetreffende lokatie ??

k.b.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#14 , 02 sep 2016 09:46

Is het een openbare parking, of is dit privé-parking? In geval van het laatste, kun je mogelijks de schade (die je zo snel mogelijk laat vaststellen door de politie) verhalen op de verantwoordelijke van de parking.
Ernstig blijven zou ik zeggen ... hoe kan TS nog maar bewijzen dat dit eventueel zou gebeurd zijn op de desbetreffende lokatie ??

k.b.
Juist inderdaad... Zonder vaststelling op locatie of zonder camera-bewaking, gaat dat inderdaad niet.
Specifiek voor dit maar hopen dat de TS een goede verzekering heeft.

annie delen
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#15 , 02 sep 2016 11:05

Nieuwe werkgever heeft ssn gemeld dat de periodes van ontslag en nieuwe job niet aansluiten wegens inkorting opzegperiode

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”