Geen reden voor ontslag na aangetekend schrijven

ServiceTechnieker
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Geen reden voor ontslag na aangetekend schrijven

#1 , 20 aug 2016 00:50

Geachte,


Graag had ik me geïnformeerd over het volgende. Zal even de situatie in het kort samen vatten:


* Dit jaar men ontslag gekregen zonder reden en in opzeg geplaatst. ( woorden gehad met de bazin)

* Direct werkvoertuig afgenomen en andere functie gekregen

* Aangetekende brieven gestuurd ( meerdere malen ) voor eenzijdige wijziging en dat deze moest recht gezet worden. ( werd ik mee uitgelachen)

* Clb aangesproken en klacht ingedient wegens pesterijen ed

* Pas in de 3de fase toen ze een inspectie wilde doen een voorstel gekregen om het in te trekken en dan moest ik men opzeg niet meer doen.

* Opzeg ontvangen en alle documenten 


Maar heb na meer als 2 maanden nog steeds geen reactie ontvangen op mijn aangetekend schrijven voor de rede van ontslag. Ook is er geen reden neergeschreven op mijn C4.


Kan ik hier voor nog een schade vergoeding eisen voor een onterecht ontslag of het niet meedelen van de rede? 


Ze hebben me er 3 maanden van men opzeg rot behandeld en wil nu ook dwars liggen en de puntjes op de "i" zetten. En voor alles gaan waar ik recht op heb. 

Mvg,

Tom Geusens

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 aug 2016 06:43

Arbeider of bediende?

ServiceTechnieker
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 aug 2016 18:38

Bediende

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 22 aug 2016 20:50

je kan een schadevergoeding eisen, maar dan zal je hen wel een fout moeten verwijten én een andere werkelijke reden voor ontslag moeten bewijzen.

ServiceTechnieker
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 aug 2016 20:21

Ontslag kwam naar aanleiding van een discussie tussen mij en de bazin.

En heb weken een andere functie moeten uitoefenen.

Plaats van tewerkstelling bij deze ook gewijzigd.

Ook de firma wagen van dag een weg..

Voor mij is het nu ook ambetant in mijn dagelijkse leven als ik weg ga en kom klanten van me tegen. Elke keer uitleg etc.

Moet ik hiervoor een advocaat nemen of bij de vakbond?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 23 aug 2016 21:19

een discussie met de werkgever kan een geldige reden zijn voor ontslag.

Andere functie tijdens opzeg kan perfect aanvaardbaar zijn voor een rechter. Plaats van tewerkstelling is al iets meer discussieerbaar (afhankelijk van wat er op je oude plek mogelijk was). Firmawagen kan NIET afgenomen worden, als je tenminste er effectief een VAA (voordeel alle aard) op betaalde (omdat je het anders moeilijk kan bewijzen). Hier heb je recht op de vergoeding van de waarde van het voordeel als je dat niet kreeg.

Dat een ontslag lastig kan zijn als je ex-klanten tegenkomt, is geen fout van de werkgever en kan je dus niks voor vragen als schadevergoeding. Tenzij ze eerroof/laster zou plegen (maar dat moet je dan bewijzen).

Het is aan jou om te kiezen of je een vakbond of een advocaat neemt om je te verdedigen. Beide zijn geschikt.

ServiceTechnieker
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#7 , 29 aug 2016 11:27

Bedankt voor de informatie.

Schuppenzot
Berichten: 99

#8 , 29 aug 2016 16:21

Aan uw naam te zien had u een functie als servicetechnieker. En dan leid ik af dat daar een functionele wagen bij hoort.

Wanneer je nu een andere functie krijgt waarbij je die servicewagen niet meer nodig hebt om je werk te kunnen uitvoeren, kan ik besluiten dat je hier inderdaad geen recht meer op hebt. Lees de car policy eens na (mocht die er zijn)...

Dat je die wagen ook voor privé verplaatsingen mocht gebruiken, en dus ook VAA werd verrekend, doet er mi niet toe.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”