arbeisongeval

Patrick16
Topic Starter
Berichten: 46

arbeisongeval

#1 , 21 aug 2016 10:44

Geachte

Bij een MME van het gewaarborgd inkomen DKV hebben ze me volgende % toegekend 35% invaliditeit en 50% economische invaliditeit, waarbij men stelt dat ik nog licht magazijnwerk & kleine herstellingen zou kunnen uitvoeren maar daar de beperking dit echt niet toelaat kan ik dit niet uitvoeren.
de ergoloog had mij op minstens 70% geplaatst gezien de situatie.
nu is mijn vraag een dokter ziet inderdaad en erkend de letsels, maar kan zij mij de economische invaliditeit bepalen of heeft een ergoloog hierover meer te vertellen omdat deze ook weet welke spierbelasting omschreven wordt om deze jobs te kunnen uitvoeren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 aug 2016 22:06

iedereen die zich bevoegd noemt en van wie u de MME aanvaarde, kan dat bepalen.

Patrick16
Topic Starter
Berichten: 46

#3 , 21 aug 2016 22:12

maar kan men hier iets tegen ondernemen daar een ergoloog wel werk gerelateerde problemen ziet en de dokter alleen de medische wiens advies is hier van tel

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 22 aug 2016 08:53

Zoals gezegd: u aanvaarde de MME, dus bent u erdoor gebonden. Als in die MME staat dat enkel het verslag van de dokters bepalend is, dan is dat zo. Zie ook: http://www.lichamelijk-letsel.be/wat-is-een-mme/ . Indien u het belang van een ergoloog zo belangrijk vond, had u in de voorwaarden van de MME moeten overeenkomen dat een ergoloog de bepalende factor zou zijn.

Dokters kunnen wel degelijk oordelen over een arbeidsongeschiktheid en moeten dit zelfs dagelijks meerdere keren doen. Op zich is het dus zéker niet vreemd dat een dokter oordeelt over je (economische) arbeidsongeschiktheid.

ADVOCATEN VAN LOO
Berichten: 45
Juridisch actief: Ja

#5 , 27 sep 2016 13:03

Er kan eens worden nagezien of het gaat om een arbitrage. U hebt uw lot in handen gelegd van een scheidsrechter die het laatste woord heeft. Geen verhaal mogelijk zoals in de voetbal. Heeft DKV u gewezen op de keuzemogelijkheid ? Een tegensprekelijke gerechtelijke expertise had meer aangewezen geweest.

Kan u een fout aantonen in de MME ? Dat is meestal het probleem. De verzekering deed natuurlijk liever een MME dan een gerechtelijke expertise om de tussenkomst van uw advocaat te vermijden. En verweer voor de rechtbank tegen de besluiten.

Was uw raadsdokter een onafhankelijke dr.spec.verzekeringsgeneeskunde ? Of een behandelende therapeut die u heeft willen helpen naar bestvermogen.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#6 , 27 sep 2016 13:12

Lees de overeenkomst MME eens goed na.
Bepaalt deze dat de beslissing van de aangestelde dokters definitief is? Of is dit slechts een advies, zoals een verslag van een gerechtsdeskundige?

Patrick16
Topic Starter
Berichten: 46

#7 , 07 nov 2016 11:58

Bij het afsluiten van de MME hebben ze mij erkend voor de 35% lichamelijke invaliditeit en 50% economische invaliditeit echter er in nu een bewijs van bijkomend letsel waarmee geen rekening werd gehouden is dit nog toevoegbaar of welke procedure moet men dan starten

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 07 nov 2016 20:02

Werd er geen rekening mee gehouden of wist men van het letsel niet af? Heeft de verzekering al erkend dat het bijkomend letsel een gevolg is van het arbeidsongeval?

Patrick16
Topic Starter
Berichten: 46

#9 , 09 nov 2016 10:00

Men wist van dat letsel niets af en dachten dat het een gevolg was van de letsels in de rechter schouder nu bij onderzoek van de Q-EEG is er gebleken dat er meer aan de hand is dan alleen de rechterschouder,
maar de arbitrage MME is ondertussen reeds gebeurd en gesteld op 35% lichamelijke en 50% economische invaliditeit? waarbij zij stelde dat ik nog wel ligt herstellingswerken of magazijnwerken kan uitvoeren, nu blijk bij de Q-EEG dat er een letsel is en dat deze bewegingen met de arm uiteraard dit letsel beïnvloeden naar pijn toe

Patrick16
Topic Starter
Berichten: 46

#10 , 15 nov 2016 17:49

De verzekeringen zijn baas in belgie best is er u bij neerleggen

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#11 , 15 nov 2016 18:46

Als je zelf het antwoord geeft, waarom dan nog vragen stellen.

(ter info: een herziening kan in dit geval zeker)

Patrick16
Topic Starter
Berichten: 46

#12 , 16 nov 2016 17:10

was een test om te zien of het wel werkte daar er geen reactie was

Terug naar “Arbeidsongevallen”