Uitbetaling loon na ontslag

Clementiene
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

Uitbetaling loon na ontslag

#1 , 01 aug 2016 18:06

Ik heb een vraag die hierbij aansluit:

Op vrijdag 3 juni heb ik mijn laatste dag bij mijn vorige werkgever gewerkt. Sinds maandag 6 ben ik op mijn huidig werk aan de slag (ik had zelf ontslag genomen). Ik heb mijn loon van juni correct en tijdig uitbetaald gekregen door mijn vorige werkgever. De verrekening van het vakantiegeld heb ik echter nog niet gehad. Deze verrekening nemen ze samen met een lopend scholingsbeding. Dit scholingsbeding was echter pas gedateerd en ondertekend nadat de opleiding van start is gegaan, waardoor het ongeldig is (ja toch?). Nu wachten ze al enkele weken met de uitbetaling van het vakantiegeld, omdat ze de situatie van het scholingsbeding willen bekijken, maar ze hebben hierin geen haast. Eind deze maand houdt mijn huidige werkgever vakantiegeld in, dus het zou prettig zijn mocht de verrekening tegen dan in orde zijn.

Bestaat er een termijn waarop het vakantiegeld uiterlijk moet worden betaald?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 01 aug 2016 19:47

betaling van het vakantiegeld uit dienst moet onmiddellijk

Atomsk
Berichten: 16

#3 , 01 aug 2016 19:54

JPV,
U bent een held. Vriendelijk doch kordaat geïnformeerd bij vorige werkgever. Bericht me zonet morgen loon af te handelen.
Dank!

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 01 aug 2016 21:53

niks tekenen, als men je een document voorschotelt die je moet tekenen, niet doen. Scan het hier dan in :).

Atomsk
Berichten: 16

#5 , 01 aug 2016 22:03

niks tekenen, als men je een document voorschotelt die je moet tekenen, niet doen. Scan het hier dan in :).
Da's inderdaad waar.
De helaasheid is dat je op zulke momenten gewoon je handtekening zet om dat je de zaak wilt afhandelen. Ik las er niets verkeerd op, maar ik heb dan ook niet jullie expertise :)
Bedankt, nogmaals!

Atomsk
Berichten: 16

#6 , 01 aug 2016 22:05

Ik heb een vraag die hierbij aansluit:

Op vrijdag 3 juni heb ik mijn laatste dag bij mijn vorige werkgever gewerkt. Sinds maandag 6 ben ik op mijn huidig werk aan de slag (ik had zelf ontslag genomen). Ik heb mijn loon van juni correct en tijdig uitbetaald gekregen door mijn vorige werkgever. De verrekening van het vakantiegeld heb ik echter nog niet gehad. Deze verrekening nemen ze samen met een lopend scholingsbeding. Dit scholingsbeding was echter pas gedateerd en ondertekend nadat de opleiding van start is gegaan, waardoor het ongeldig is (ja toch?). Nu wachten ze al enkele weken met de uitbetaling van het vakantiegeld, omdat ze de situatie van het scholingsbeding willen bekijken, maar ze hebben hierin geen haast. Eind deze maand houdt mijn huidige werkgever vakantiegeld in, dus het zou prettig zijn mocht de verrekening tegen dan in orde zijn.

Bestaat er een termijn waarop het vakantiegeld uiterlijk moet worden betaald?
Volgens mij kan je jezelf ook beroepen op artikel 11 van de loonbescherming, mocht het ooit zo ver komen.
Voor zover ik het begrijp, althans.
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 7))#Art.11

Onder loon wordt ook het vakantiegeld verstaan, zie artikel 2 van loonbescherming:
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 27))#Art.2

Clementiene
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#7 , 02 aug 2016 10:45

Dankjewel voor de reacties!
In artikel 2 lees ik wel dat het vakantiegeld niet als loon moet worden beschouwd, of zie ik dat verkeerd?

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”