werkgeverstegemoetkoming

johann
Topic Starter
Berichten: 6

werkgeverstegemoetkoming

#1 , 16 jul 2016 21:31

Even schetsen : ziek geworden medio juni 2015
controlearts vroeg mutualiteit om invaliditeit in te zetten en pensioen te regelen voor 01/12/02016; dit alles is gebeurd. dus heden invaliditeit en pensioen gaat in op 01/12. Bij nazicht door derden van al mijn lopende zaken, stelde men vast dat mijn contract van 2005 een artikel bevat dat ik maandelijks recht had op een werkgeverstegenmoetkoming van 250 Euro per maand. Hiervan is nergens iets te bespeuren, ik vroeg mijn werkgever uitleg, ook aangetekend... nog steeds geen antwoord. Mijn maandelijkse loonafrekeningen hield ik bij in een lade op mijn kantoor (dom van mij, weet ik ondertussen). Die zijn er niet meer, opgegaan in ....?
ik herinner mij niet dat hier ooit iets opstond van werkgeverstegemoetkoming.
kan het zijn dat deze zonder vermelding werd opgenomen in het brutoloon?
Zoniet, kan ik deze nog recupereren? De medische kosten lopen nl hoog op
ook op de vraag naar mijn eco-cheques en nog vakantiegeld over 2016 krijg ik geen antwoord?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 19 jul 2016 22:01

werkgverstegemoetkoming? hoe staat dit geformuleerd?

johann
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 20 jul 2016 06:34

artikel 5. op de datum waarop deze overeenkomst werd ondertekend werd het loon overeengekomen op 1720.39 euro bruto per maand.

artikel 6. Daarenboven werd overeengekomen dat volgende voordelen toegekend worden :
maaltijdcheques : totaal bedrag .... aandeel werknemer ..... (deze regel werd doorgehaald)
en een werkgeverstegenmoetkoming van 250,00 Euro per maand

dit is de letterlijke weergeving van het contract

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 20 jul 2016 07:04

artikel 5. op de datum waarop deze overeenkomst werd ondertekend werd het loon overeengekomen op 1720.39 euro bruto per maand.

artikel 6. Daarenboven werd overeengekomen dat volgende voordelen toegekend worden :
maaltijdcheques : totaal bedrag .... aandeel werknemer ..... (deze regel werd doorgehaald)
en een werkgeverstegenmoetkoming van 250,00 Euro per maand

dit is de letterlijke weergeving van het contract
vreemde bepaling, maar dan is je loon zo'n 1970 euro. Daarop heb je recht.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 20 jul 2016 07:05

artikel 5. op de datum waarop deze overeenkomst werd ondertekend werd het loon overeengekomen op 1720.39 euro bruto per maand.

artikel 6. Daarenboven werd overeengekomen dat volgende voordelen toegekend worden :
maaltijdcheques : totaal bedrag .... aandeel werknemer ..... (deze regel werd doorgehaald)
en een werkgeverstegenmoetkoming van 250,00 Euro per maand

dit is de letterlijke weergeving van het contract
vreemde bepaling, maar dan is je loon zo'n 1970 euro bruto. Daarop heb je recht. Als je dit niet kreeg, zal je je werkgever moeten aanspreken en eventueel dagvaarden voor de arbeidsrechtbank.

johann
Topic Starter
Berichten: 6

#6 , 29 jul 2016 11:06

ik vond een loonfiche terug uit 2005, deze 250 is hier niet op vermeld, brutoloon was die 1700 van het contract;

ik ga een advocaat raadplegen

Roeland
Berichten: 172

#7 , 29 jul 2016 14:04

De manier waarop het werd geformuleerd doet mij eerder vermoeden dat het gaat om een netto forfaitaire onkostenvergoeding. Dan is het normaal dat je brutoloon behouden blijft op die 1700 EUR. Er zou dan ergens anders op de loonfiche dat bedrag moeten staan.

johann
Topic Starter
Berichten: 6

#8 , 30 jul 2016 14:42

dat is het hem juist, nergens iets terug te vinden
er is hiervan ook nooit iets uitbetaald

deze 250 is ingevuld op de fax die naar het sociaal secretariaat is gegaan. Ik krijg zo'n stil vermoeden die 250 is uitgekeerd geworden aan een ander, wie laat ik in het midden;

maandag ga ik langs bij een advocaat

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”