Ziekte tijdens opzegtermijn

Jonas.smets.tommy
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ziekte tijdens opzegtermijn

#1 , 18 jun 2016 12:35

Hallo
Ik werk sinds 8 februari dit jaar bij een nieuw bedrijf, nu heb ik afgelopen week mijn opzegtermijn gedaan. Het bureau heeft mijn opzegbrief goed ontvangen.
Mijn termijn is gezet op 2 weken, omdat ik er nog geen 6 maand werk. Zou dus lopen van 20 juni tot en met 1 juli.
De vraag is als ik die laatste week ziek val, moet ik deze dan inhalen ?
Ik dacht van niet maar 2 personen die ik ken vertelden mij dat ik niet van in ziekteverlof gewoon kan vertrekken ? Dat ik eerst minimum nog 1 dag moest presteren ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 jun 2016 11:37

de opzeggingstermijn eindigt op 1 juli onverschillig of u wel of niet ziek wordt

3/7/1978
Art. 38.§ 1. De werknemer kan de overeenkomst opzeggen tijdens de schorsing van de uitvoering daarvan, als bedoeld in (de artikelen 28, 1°, 2° en 5°) [1 ...]1 en 31. <W 1983-11-29/31, art. 2, 006>
Bij opzegging door de werknemer gegeven vóór of tijdens de schorsing, loopt de opzeggingstermijn tijdens die schorsing.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 20 jun 2016 09:26

Enkel maar het geval als je je ontslag zou krijgen, zou je dit moeten inhalen.
Jij hebt zelf je ontslag gegeven. Dan wordt ziekte gelijk gesteld aan werken, en hoef je dit niet in te halen.

Reclame

puttemanp
Berichten: 613

#4 , 20 jun 2016 11:26

De vraag is als ik die laatste week ziek val, moet ik deze dan inhalen ?
Sterk dat je nu al kan zeggen dat je volgende week gaat ziek vallen....

P.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 20 jun 2016 11:30

gebeurt vaak hoor. Ik weet nu al dat ik eind dit jaar wel eens enkele dagen ziek zal zijn. Wegens geplande operatie. Of bepaalde kuren waarbij je niet met de auto kan rijden en artsen dan een ziektebriefje schrijven voor wie met de auto moet werken.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”