Inleveren materialen (oa auto)

Exwgk
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Inleveren materialen (oa auto)

#1 , 26 mei 2016 16:10

Na ontslag te nemen, ben ik nu bezig aan mijn opzeggingstermijn. Deze loopt tot zondag, aangezien ik tot zondag moet werken. Ik moet de laatste dag van mijn opzeggingstermijn mijn materialen inleveren, maar deze valt op zondag wanneer er niemand aanwezig is op het bureau.
Na contact met bureau werd er geëist dat ik een regeling tref met mijn nieuwe werkgever, waar ik maandag begin, om later te starten of vroeger te eindigen zodat ik de materialen kan inleveren binnen de kantooruren.
Kunnen zij dit eisen? Ik kan aannemen dat ik verantwoordelijk ben voor het tijdig inleveren, maar dan moeten zij toch een moment beschikbaar stellen dat voor beide partijen kan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 26 mei 2016 16:58

Dat kan niet geëist worden. Als zij een opzeg tot zondag willen, dan houdt u zich daaraan maar heeft u geen enkele verplichting om later nog iets te doen als zij niet in staat zijn om alles af te sluiten op zondag.

Zeg hen dat als ze zondag niet willen afkomen, u de goederen ook niet kan afleveren en ze deze dan bij u thuis, op een ogenblik dat u past, kunnen afhalen (tegen ontvangstbewijs). Ofwel moeten ze de goederen vroeger in ontvangst nemen.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”