Wijziging van tewerkstelling en functie tijdens opzeg

ServiceTechnieker
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Wijziging van tewerkstelling en functie tijdens opzeg

#1 , 18 mei 2016 19:01

Beste,

Heb enkele vragen omtrent het volgende voorval. Ga het proberen kort te houden.

Discusie over recup en velofdagen..

Ontslag met opzeg van 4 maanden 12 weken..

Mijn Job was als service technieker op de baan van klant tot klant
Tijdens opzeg hebben ze mijn werkvoertuig afgenomen en mij permanent in het magazijn en werkplaats gezet.

Eenzijdige verbreking verstuurd..

Hier wordt op gereageerd als volgt:
*Anders wordt er ook wel een labels in het magazijn vervangen door techniekers
* Poetsen .. werkplaats moet schoongehouden worden, oude toestellen af te breken
* werkgever.. Verder Denk ik toch dat het mijn recht Is om mijn personeel volgens beoordeling van noodzakelijkheide in te zetten. Het permanent beschikbaar houden van een service technieker in de werkplaats is een strategische marketing keuze.

Is een kleine kmo..

Ben nu dus al 3 weken labeltjes aan het plakken!! Heb hier video's en foto's van.
En ook bewijzen van mijn dagrapporten voor en na de opzeg!

Wil echter weten als ik voldoende hou vast heb voor de arbeidsrechtbank want dit gaat echter om pure pesterijen.

Wie heeft hier gouden raad voor mij.

Alvast Bedankt

Tom

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 18 mei 2016 19:23

Tijdens de opzegtermijn blijft de arbeidsovereenkomst tussen werkgever en werknemer gewoon doorlopen. De
werkgever is er dus nog steeds toe gehouden de werknemer werk te verschaffen en de werknemer dient zijn
werk verder te zetten zoals voorheen. Alle arbeidsvoorwaarden die voor de opzeg gegeven werd, op de
overeenkomst van toepassing waren, blijven ook tijdens de opzegperiode gelden.
Wil één van de partijen tijdens de opzegperiode toch wijzigingen aan het contract aanbrengen, dan moet dit met
het akkoord van de andere partij. Een eenzijdige wijziging van de arbeids­ en contractsvoorwaarden kan
beschouwd worden als een impliciete verbreking van de arbeidsovereenkomst en de partij die zich hieraan
schuldig maakt, zal ertoe gehouden zijn de andere partij een verbrekingsvergoeding te betalen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 18 mei 2016 19:52

heb je de eenzijdige verbreking verstuurd? Wat heb je letterlijk geschreven?

Reclame

ServiceTechnieker
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 mei 2016 23:57

Sedert 02-11-2010 ben ik bij u in dienst als technieker.
Sedert ……….. verbied u mij om mijn normale taken als technieker langer uit te voeren. Dit is het gevolg van het feit dat ik geen recuperatiedagen meer wenste op te nemen, gezien ik geen uren meer had staan. Integendeel ik stond reeds met een negatief saldo.
Op 18-04-2016 heeft u mijn contract beëindigd met het presteren van een opzeggingstermijn van 4 maanden en 12 weken.
Sedert mijn hervatting na de periode van arbeidsongeschiktheid wegens ziekte, moet ik opnieuw vaststellen dat ik mijn functie als technieker niet terug mag aanvatten.
Ik ga niet akkoord met de éénzijdige wijziging die u wil doorvoeren aan mijn arbeidsvoorwaarden. Ik wil er u ook nog op wijzen dat gedurende de opzegtermijn alle rechten en plichten blijven behouden en de dat werkgever de werknemer moet tewerkstellen op de wijze, tijd en plaats zoals overeengekomen, en zoals het reeds in het verleden steeds gebeurd.
Het werk dat u mij nu laat uitoefenen, afbraakklusjes van oude toestellen, stemt helemaal niet overeen met de functie van technieker. Ik vraag u dan ook DRINGEND (en zeker binnen de 3 werkdagen) mijn job als technieker terug te geven en mij een schriftelijke garantie geeft dat ik deze job kan blijven uitoefenen zolang de opzeg duurt.
Uitziend naar uw bericht, verblijf ik,

Met de meeste hoogachting,

X

ServiceTechnieker
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 mei 2016 00:00

Das de brief die ik verstuurd heb en ook van Lbc ontvangen heb.

Volgens mij correct.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 20 mei 2016 07:48

Van wanneer dateert deze brief?

ServiceTechnieker
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#7 , 20 mei 2016 07:51

Deze was verzonden op 10-05-2016.
Reactie was 18-05-2016.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 20 mei 2016 08:43

Dan zal je moeten reageren:


*Anders wordt er ook wel een labels in het magazijn vervangen door techniekers

Overzicht geven van de uren die je besteedt aan het labelen tegenover vroeger.

* Poetsen .. werkplaats moet schoongehouden worden, oude toestellen af te breken

Idem

* werkgever.. Verder Denk ik toch dat het mijn recht Is om mijn personeel volgens beoordeling van noodzakelijkheide in te zetten. Het permanent beschikbaar houden van een service technieker in de werkplaats is een strategische marketing keuze.

2 elementen:
- vroeger niet het geval wss, nadruk op leggen
- strategische keuze mag, maar arbeidsovereenkomst moet ook gerespecteerd worden. Er is geen communicatie noch overleg geweest met werknemer, geen afwisseling tussen de techniekers. Maw: eenzijdige wijziging.

Aangetekend versturen (best ism je vakbond) en héél korte termijn geven.

Daarna zal je moeten kiezen indien geen verbetering:
- verder blijven werken tijdens je opzeg
- verbreking inroepen (heb je nu gelukkig nog niet gedaan) én verbrekingsvergoeding eisen. Pas op: werkgever kan tegeneis stellen...

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”