uitbetaling overuren

sobabe
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

uitbetaling overuren

#1 , 20 apr 2016 11:40

Hallo,

Ik heb mijn ontslag gegeven als sociaal-cultureel werker (PC 329). Ik heb echter nog 450 overuren 'open' staan (deze worden niet betwist door mijn werkgever)
- kunnen deze (allemaal) uitbetaald worden?
- hoeveel kost dit mijn werkgever? (fiscaal gezien dan)
- hoeveel kost mij dit (fiscaal gezien dan)?

Is er een andere manier waarop mijn werkgever deze overuren interessanter kan "vergoeden"? Bijvoorbeeld via een cadeaucheque of bonus of iets dergelijks?

Bedankt alvast!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 apr 2016 22:46

Overuren moeten uitbetaald of gerecupereerd worden, ze kunnen niet omgezet worden in een ander voordeel. Je kan er via recup wel je opzeg mee verkortedit kost je werkgever net zoals het andere Loon fiscaal gezien niks, een werkgever betaalt geen belasting op Loon, enkel sociale lasten (rsz). Dat percentage varieert.

Jij zal progressief belast worden op die oberuren. Afhankelijk van hoe ze opgebouwd zijn kan daar wel een voordeligere behandeling zijn voor enkele oberuren, zeker niet van alle.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 apr 2016 15:36

er zijn toch bedrijven waarmee je met uw overuren iets kan aankopen. het mag niet maar het gebeurd.
in de meeste gevallen gaat het dan wel voor eigen gereedschap voor op het werk te gebruiken
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”