Mijn vriend is ontslagen

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

Re: Mijn vriend is ontslagen

#31 , 19 apr 2016 21:26

Nee, maar het is het beste wat je kan bereiken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
itforce
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#32 , 19 apr 2016 22:55

Wrm vind je dat niet veilig? Het is zeker de beste wat hij kan bereiken

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#33 , 20 apr 2016 08:19

Omdat je vriend daarmee nog niet "niet-ontslagen" is en hij nog altijd zaken aangewreven wordt. niets verplicht je werkgever immers om zo'n brief te versturen naar jou.

Reclame

itforce
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#34 , 20 apr 2016 10:17

Omdat je vriend daarmee nog niet "niet-ontslagen" is en hij nog altijd zaken aangewreven wordt. niets verplicht je werkgever immers om zo'n brief te versturen naar jou.
Toen mijn vriend het gesprek had met zijn werkgever, zei hij dat de zaak gesloten is en dat ze hem geen c4 gaan geven, wel een waarschuwing om aan te tonen aan zijn klant dat ze iets gedaan hebben. Ze vonden het wel stom dat de klant natuurlijk zo drastisch reageert. De werkgever laat hem wel weten dat ze op zoek zijn voor nieuwe opdracht maar ondertussen weet hij niet of hij door betaald krijgt, want wie zou hem betalen, rva kan zowiezo niet omdat hij nog vast contract heeft. Ik weet niet of mijn vriend gelijk heeft, maar hij denkt dat ze hem blijven betalen ook al zit hij nu thuis. Ik weet niet of het klopt.

Bedoel je dat hij later nog beschuldigd zal worden als hij dan weer iets verkeerd doet/zegt?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#35 , 20 apr 2016 10:35

of die werkgever die waarschuwing nu al dan niet opstuurt aan je vriend zal dat bedrijf nooit weten. Een waarschuwing die aangetekend opgestuurd wordt en waar niet op gereageerd wordt, zal gelden als een erkenning van een fout.

Werkgever moet de werknemer van werk voorzien. Doet hij dat niet, dan moeten ze loon doorbetalen.

itforce
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#36 , 20 apr 2016 13:37

Dan wilt bedrijf mijn vriend niet meer maar ze kunnen er niks aan doen tenzij mijn vriend niet meer reageerd op aangetekende brief.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”