Vroegtijdige stopzetting IBO werkgever

Alana1992
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vroegtijdige stopzetting IBO werkgever

#1 , 14 apr 2016 07:51

Ik ben ondertussen sinds februari aan het werken met een IBO-contract van 3 maanden. Heb sindsdien al enkele migraine-aanvallen gehad waardoor ik niet kon gaan werken. De dokter begon steeds langer voor te schrijven om te rusten. Heel wat extra onderzoeken moeten laten doen, waardoor ik regelmatig gewettigd afwezig was.

Nu heb ik vorige week een evaluatie gehad met mijn ibo-consulente, waarin gezegd werd dat ze heel tevreden zijn van mijn werk maar dat de migraine wel een probleem is. Nu ik maandag weer een aanval kreeg, willen ze nu de ibo stopzetten.

Ikzelf wil helemaal niet stoppen met werken, maar ze zeiden dat ik na mijn ziekteperiode niet meer moet komen en gewettigd afwezig mag zijn hiervoor tot aan het gesprek.

Heb ik niet het recht om nog de ibo-periode uit te werken zodat ik tijd heb om ander werk te vinden (wat niet gemakkelijk zal zijn gezien mijn medische toestand)? Of heb ik recht op de premie tot het eind van de periode?

Het is puur ontslag wegens een medisch probleem, en in tussentijd tot het gesprek ben ik ook niet meer aan het werk. Ben nu in ziekteverlof, en moet dan enkel nog naar het gesprek, dus dat lijkt me heel finaal.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 14 apr 2016 08:25

het zal idd finaal zijn, men kan omwille van ongeschiktheid perfect de IBO stopzetten.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”