Missende loonbrieven, vakantiefiche na ontslag

kevinmrn
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Missende loonbrieven, vakantiefiche na ontslag

#1 , 13 apr 2016 22:44

Hallo iedereen,

Ik heb eind vorig jaar ontslag genomen bij een kleine onderneming, nadat er verschillende personen waarmee we hadden samengewerkt niet correct werden uitbetaald. Nadat ik ontslag genomen had, moest de onderneming mij nog een maand loon, wat vakantiegeld en een eindejaarspremie.

Nu is het zo dat ik al de tijd dat ik er werkte nooit mijn loonbrieven ontvangen heb, waar ik meermaals naar gevraagd heb, en ook na mijn ontslag mijn vakantiefiche niet heb ontvangen, waar ik bij mijn huidige job nu ook problemen mee begin te krijgen.

Ik ga zo snel mogelijk proberen een aangetekende brief te schrijven, hoewel de dame in kwestie de firma heeft gesloten en haar persoonlijk adres naar het buitenland gewijzigd heeft omdat ze al een hoop juridische problemen begon te krijgen.

Nu vroeg ik me af of er een andere manier is om dit te bekomen? Is er misschien een staatsdepartement dat zich hierom bekommert?

Alvast bedankt, en ik kijk uit naar jullie antwoorden!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 13 apr 2016 23:17

ken je het sociaal bureau? (kan je normaal afleiden aan de loonfiche)

kevinmrn
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 apr 2016 20:50

Bedoel je het sociaal secretariaat?
De loonbrieven heb ik niet, ik ken wel het sociaal secretariaat die ik dan ook eens gebeld had, maar zij vertelden me dat ze uitsluitend voor de werkgever werken.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 14 apr 2016 21:09

via een vakbond is een ss vaak inschikkelijker... en de inspectie kan ook wel eens moeilijk doen op dat vlak ;)

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”