werkgevers elkaars personeel niet mogen aanwerven

ellende
Topic Starter
Berichten: 51

werkgevers elkaars personeel niet mogen aanwerven

#1 , 07 apr 2016 00:27

Ik ben met een vast contract voor onbepaalde duur in dienst bij een aannemer in de wegenbouw

Door omstandigheden wou ik van werk veranderen en heb bij een andere aannemer gesolliciteerd.
Ik heb echter 2dagen verlof moeten nemen om op gesprek te gaan, Dit was ook niet bij de deur.
Zowel ik als de nieuwe werkgever waren zeer positief na het laatste gesprek en ik zou 2wkn later mijn contract kunnen gaan tekenen.

Vandaag, 1wk later, werd ik gebeld om me te zeggen dat ze mij niet konden aanwerven omdat mijn huidige werkgever en de nieuwe werkgever soms werken voor elkaar uitvoeren. En dat in een contract van hun vermeld staat dat ze geen personeel van elkaar mogen aanwerven.

Mijn nieuwe werkgever had me dit eerder moeten meedelen.

Maar toen ik mijn huidig contract destijds ging tekenen, werd hierover niets gezegd. Ook staat er niets van vermeld in mijn huidig contract.

Ik wou erg graag bij die nieuwe werkgever starten en vraag mij af of zoiets wel kan? Had mijn huidige werkgever toen dit niet moeten meedelen? Wat kan ik doen om toch te kunnen starten?


alvast dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 07 apr 2016 10:17

U kunt ze niet verplichten u aan te nemen. Die afspraak kan er ook mondeling zijn.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 11 apr 2016 13:13

Werkgevers hoeven niet aan anderen aan te geven of ze al dan niet elkaars personeel wensen aan te nemen. Dat is de vrijheid van elke werkgever en hoeft aan niemand gecommuniceerd te worden.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”