Veranderen van job: prive naar nmbs

Lotte90
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Veranderen van job: prive naar nmbs

#1 , 31 mar 2016 23:20

Ik heb even gezocht op Internet, maar vind niet meteen een antwoord. Dus probeer ik het hier eens :D
Ik zou veranderen van een job in de prive naar een job bij de nmbs. Maar hoe zit het dan met mijn wettelijk verlof? Wordt dit opgebouwd voor het volgende jaar zoals in de prive of is dit voor hetzelfde jaar zoals ambtenaren? Gaat om een contract met onbepaalde duur.

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Alfred J
Berichten: 190

#2 , 01 apr 2016 08:40

Contract onbepaalde duur bij NMBS? Dus niet statutair? Dan blijft alles zoals in de privé.

Quote van Turaki uit volgende topic in het geval je toch statutair aangeworven wordt: http://www.juridischforum.be/forum/view ... erlof+nmbs
In de privé krijg je verlof op basis van het afgelopen jaar, als statutair krijg je verlof voor het lopende jaar. Je krijgt dus bij vertrek je openstaand verlof uitbetaald (want hier heb je het voorbije jaar voor gewerkt), en normaal moet je dit aan je nieuwe werkgever dan terugbetalen, maar bij overgang naar statutair moet je dit niet terugbetalen.

Je krijgt je verlof dus uitbetaald, en je moet niets aan de staat hiervan betalen.

Lotte90
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 apr 2016 14:40

Ok bedankt voor de snelle reactie. Is idd niet-statutair jammer genoeg.

Reclame

vv-ke
Berichten: 174

#4 , 01 apr 2016 15:32

ik kan alleen maar zeggen indien je examens kan doen om statutair te worden...DOEN! Veel succes met je nieuwe job.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”