pc-aktie KU Leuven

sidoniake
Topic Starter

pc-aktie KU Leuven

#1 , 23 sep 2008 16:02

Via school ontving ik een flyer ivm de aankoop van een laptop.
Het betreft een Dell Vostro 1510 of een Dell Latitude E6500.
Na vergelijken van de specificaties en controle op de dell-site besloot ik om de Latitude E6500 aan te kopen.
De batterij zou immers 19 uur dienen.
Vrijdag ontving ik mijn laptop maar er waren al onmiddelijk problemen.
Gisteren zijn ze een nieuw scherm komen plaatsen en morgen komen ze een nieuw moederbord plaatsen. Hopelijk is dan alles ok.
Maar nu ik efkes op mijn laptop werkte merkte ik dat mijn batterij maar enkele uren meegaat. Ik ga dus alles controleren en nu blijkt dat ze mij een latitude D830 geleverd hebben ipv een latitude E6500.
Ik heb contact opgenomen met de firma on-site, omdat die alles voor de school regelen, maar die bieden mij geen oplossing omdat in mijn orderbevestiging die ik ontving de latitude D830 vermeld staat.
Ik heb nog altijd de flyer die ik via school ontving en daar staat dus duidelijk de latitude E6500 te bestellen vanaf 15/7.
Wat kan ik doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 23 sep 2008 22:45

Misschien een beetje naast de kwestie ... maar GEEN enkele laptopbatterij houdt het 19 uur uit. Dat was vermoedelijk een typfout en je zal ze daar niet kunnen op pakken omdat 19 uur momenteel technisch onmogelijk is.

Heeft u een orderbevestiging getekend? En zo ja, welk type stond daar op? Als u het type hebt gekregen dat op het order stond, kunt u weinig doen.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

sidoniake
Topic Starter

#3 , 23 sep 2008 23:20

Toch wel!
Kijk maar eens op www.dell.be.
De batterij van de de E6500 gaat 19 uren mee.
Daardoor stelde ik de verwisseling vast, omdat ik daarover een discussie had met mijn broer, die wou dat ook niet geloven.
Op de site van KU Leuven stonden 2 laptops van dell, een vostro en een latitude E6500. Ik koos voor de latitude, er was maar 1 type.
Maar in mijn orderbevestiging staat een latitude D830. Ik heb alleen gekeken of de latitude besteld was, en niet naar het type, er was trouwens maar 1 type.
Nu zeggen ze mij dat de E6500 pas beschikbaar was vanaf 1 augustus, maar ik heb pas op 26 augustus besteld!

Reclame

mapleleiah

#4 , 24 sep 2008 14:56

http://www.dell.com/content/products/pr ... =bsd&cs=04

Op deze specs pagina van die Dell zie ik niets over 19 uur of ik moet er echt overheen kijken. Nogmaals, zoiets is praktisch onmogelijk. Er worden momenteel laptops ontwikkeld die veel langer zouden meegaan, maar een gemiddelde laptopbatterij trekt het niet langer dan 2 à 4 uur. In standby modus zal dat misschien langer zijn maar dan werk je niet met je laptop, dus dat telt eigenlijk niet.

Aangezien u een orderbevestig hebt (en dat vermoedelijk ook getekend hebt) voor dat andere type, zult u niet meer kunnen eisen dat u een E6500 krijgt ...

Wat u wel kunt eisen, is dat de laptop die u gekregen hebt naar behoren werkt! Indien er problemen blijven zijn, stel dan Dell aangetekend in gebreke en vraag naar een dringende oplossing.

Lenny

ZeddLeppelin

#5 , 24 sep 2008 15:58

http://www1.euro.dell.com/content/defau ... c=be&s=gen

En dan klik je op de tweede foto... 19 uur inderdaad.

Ofte, voor de Thomassen onder ons: http://www1.euro.dell.com/content/topic ... ref=homepg

mapleleiah

#6 , 24 sep 2008 16:07

Aha, maar als ik goed lees geldt die 19 uur maar als er extra "slice-batterijen" aangekocht en aangesloten worden. De fun gaat dan dus maar door als je die extra batterijen aansluit. Op de gewone standaard 6-cell batterij zal het niet langer dan een paar uur zijn :wink:
Die extra batterijen zullen dan inbegrepen zijn geweeste in de folderofferte van KU Leuven.
Sowieso moet die 19 uur nog geïnterpreteerd worden zoals men het aantal pagina's per minuut van een printer interpreteert ... zeer rekbaar, afhankelijk van hoe zwaar de gedraaide applicaties zijn.

Probleem blijft dat volgens het order de OP niet die 6500 besteld heeft, maar een andere. Dit is inderdaad bedrieglijk, maar moeilijk te bewijzen tenzij de OP documenten kan voorleggen waarin bewezen wordt dat hij/zij de 6500 had besteld.

Welke laptop het ook is, die MOET natuurlijk naar behoren werken!!!

Lenny

sidoniake
Topic Starter

#7 , 24 sep 2008 19:48

De monteur van Dell is vandaag opnieuw langs geweest en heeft het moederbord, en ja, nog maar eens het lcd-scherm vervangen.
Kunt ge het al raden? De laptop werkt nog niet.
Nu krijgen we een nieuwe van het type D830, maar dat zou wel 10 dagen kunnen duren. Eigenlijk hebben ze wel een goede service hoor!
Hopelijk werkt die nieuwe laptop dan wel.
Via KU Leuven heb ik de tip gekregen om mijn laptop aangetekend terug te sturen naar de firma on-site. Blijkbaar kan je nog van de aankoop
afzien binnen de 7 werkdagen na de levering?
Mijn laptop werd vrijdag,19 september thuis geleverd, dus in principe heb ik nog tijd tem dinsdag 30 september. Ik nam contact op met de firma on-site, maar zij beweren nu dat ze ten laatste vandaag in het bezit moeten zijn van die laptop??? Waarom???
Wat moet ik nu doen, zou ik afzien van de aankoop of zou ik wachten op de nieuwe laptop? Ik denk wel dat dat allemaal in orde gaat komen.
Ze zijn nu toch ook al een paar keer langs geweest.
Volgens de monteur van dell is het systeem dat ik nu in handen heb wel beter dan de E6500. Hij zegt dat de E6500 een nieuw systeem is, en nog veel gebreken heeft, zoals krakende boxen, dvd-lezers die niet werken, en dat er momenteel een tekort is aan wisselstukken.
Wat raden jullie me aan?

sidoniake
Topic Starter

#8 , 24 sep 2008 19:55

vergeten!
Volgens de monteur gaan die batterijen van de E6500 ook geen 19 uur mee. Maar niet verder vertellen hé.

mapleleiah

#9 , 24 sep 2008 20:52

vergeten!
Volgens de monteur gaan die batterijen van de E6500 ook geen 19 uur mee. Maar niet verder vertellen hé.
Zie je wel! :wink: :wink:

En hele nieuwe systemen hebben vaak inderdaad wat kinderziektes.

Enfin, aangezien ze je een nieuwe willen geven, zou ik daar even op wachten. Tenslotte tonen ze wel hun goede wil. Vraag hen eventueel wel om hun belofte schriftelijk te bevestigen.

Lenny

Damon Olin

#10 , 27 sep 2008 11:43

Er wordt niet zomaar aangenomen dat een consument alle specificaties met het blote oog kan waarnemen en een orderbevestiging vanwege de firma is nog geen contract. Kan je niet aantonen dat je een ander type hebt gekregen dan je besteld hebt? Er is waarschijnlijk toch een prijsverschil tussen de twee types?

Hoe dan ook moet de verkoper (waarschijnlijk de on-site firma) je twee jaar waarborg geven (herstellen, vervangen of geld teruggeven). Ook moet het product in overeenstemming zijn met de aanbieding met de verkoper en met wat je ervan kunt verwachten. Als ze ondubbelzinnig 19u beloven, dan moet het 19u zijn, maar de folder zal vermoedelijk vol kleine lettertjes staan. Het belooft alleszins weinig goeds dat bij een nieuwe laptop op minder dan een week tijd al twee keer het scherm en het moederbord moesten vervangen worden. Ik zou dan ook rechtstreeks de verkoper aanspreken. (Als je de laptop zelf laat herstellen, kan de verkoper beweren dat het defect niet aan een productiefout ligt maar aan onoordeelkundige herstellingen - al is dat risico klein als Dell de herstelling heeft uitgevoerd.)

roadie

#11 , 28 sep 2008 22:28

Dit is pure reclame voor online-shops, als je begrijpt wat ik bedoel.
Als ik bij mijn lokale computerboer een Q9450 vraag, dan krijg ik er ook een, zonder discussie.

Terug naar “Consumenten Koop”