Commissie waar ik recht op heb

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

Commissie waar ik recht op heb

#1 , 10 mar 2016 13:00

Sinds 6 maand op interim en vanaf het begin wou het bedrijf de commissie uitbetalen na interim periode omdat het voor hun voordeliger uit kwam.
Voor mij geen probleem maar vond het niet fair t.o.v interim.
Nu door omstandigheden wil ik in dit bedrijf niet verder werken en stopt de interim dus.
Hoe los ik dit het beste op zodat ik toch mijn centen krijg waarvoor ik gewerkt en gevochten heb?
Ik heb het op mail staan "als bewijs" hoe ze interim wouden oplichten, heb eveneens het cijfer van elke maand ook als bewijs.
Ik heb hier gewerkt zoals het hoorde en vele nieuwe klanten aangemaakt en veeeel meer uren gedaan dan in contract stond.
Zou het erg vinden moesten ze me zo naaien en informeer hier eens op voorhand.

Alvast bedankt voor de hulp.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 mar 2016 17:02

hangt er vanaf wat en hoe je alles op papier staan hebt...

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 mar 2016 17:12

Inderdaad, een mail van bijvoorbeeld uw directe overste met allerlei beloftes is ook vrij waardeloos als deze persoon geen budgetbevoegdheid heeft in het bedrijf en uw arbeidscontract bijvoorbeeld door de financieel directeur getekend werd. In zo'n geval ben je "belogen" door een collega die uw directe baas was, maar is het moeilijk om te bewijzen dat ook uw eigenlijke werkever / het bedrijf u belogen heeft...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

#4 , 10 mar 2016 17:34

Het staat op papier in het voorstel dus voor ik begonnen ben en ook in het contract dat me aangeboden werd.
Er staat zelfs in dat commissie ging gestort worden na interim periode bij aanwerving maar aangezien dit nu niet door gaat weet ik niet goed wat ik best kan doen.
Als ik spreek met interim komt het bedrog tegenover hun uit.
Had ik maar gezegd direct betalen via interim maar ja ne mens is steeds te braaf hé en sommige mensen oneerlijk.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 10 mar 2016 19:02

als er staat dat "de commissie ging gestort worden na interimperiode bij aanwerving" en er is geen aanwerving, dan is er ook geen recht op de commissie.

Hoe ga je in hemelsnaam een belofte van iemand waarmee je op geen enkel moment een arbeidsovereenkomst had valoriseren als vergoeding voor arbeidsprestaties?

De enige arbeidsovereenkomst die je voorlopig hebt is er ene voor uitzendarbeid en dat is een "belofte" van het uitzendbureau naar jou. Daar zal die commissie waarschijnlijk niet in staan?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 11 mar 2016 09:28

Het staat op papier in het voorstel dus voor ik begonnen ben en ook in het contract dat me aangeboden werd.
Twee vragen bij deze zin:
1. Contract tussen wie? Tussen interimkantoor en u?
2. Contract dat aangeboden werd, of contract dat effectief door beide partijen ondertekend werd? Want dit zijn twee verschillende zaken. Een aangeboden contract is nog steeds geen afgesloten contract.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#7 , 11 mar 2016 17:19

krijgen al degene in vast dienst verband ook die commissie?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

#8 , 14 mar 2016 20:35

Het staat op papier in het voorstel dus voor ik begonnen ben en ook in het contract dat me aangeboden werd.
Twee vragen bij deze zin:
1. Contract tussen wie? Tussen interimkantoor en u?
2. Contract dat aangeboden werd, of contract dat effectief door beide partijen ondertekend werd? Want dit zijn twee verschillende zaken. Een aangeboden contract is nog steeds geen afgesloten contract.
1. Vast contract aangeboden gekregen na interim periode tussen mij en de betreffende firma
2. Niet getekend dus enkel aangeboden.

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

#9 , 14 mar 2016 20:36

krijgen al degene in vast dienst verband ook die commissie?
Als het betreffende cijfer gehaald werd >>> ja.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#10 , 15 mar 2016 08:06

Je kan niet eisen dat een deel van het contract dat je niet wil tekenen toch uitgevoerd wordt

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”