Gegijzeld in technische werkloosheid

Vince84
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Gegijzeld in technische werkloosheid

#1 , 27 feb 2016 15:28

Hallo allen...

Het verhaal:

Mijn vader is 19 jaar in dienst als arbeider (chauffeur) in een bedrijf. Hij is een tijd (bijna 3 jaar) op toegestane afwezigheid gezet dus niet gaan werken.
Normaal moest hij deze week hervatten nadat hij de vorige 2 maanden in technische werkloosheid zat.

Door bepaalde omstandigheden (persoonlijk conflict met collega) willen ze hem niet laten hervatten en ook niet ontslaan maar steeds technisch werkloos zetten.

Zijn ontslag zou de werkgever te veel kosten.
Zelf ontslag nemen is eigenlijk geen optie omdat daardoor hij zijn recht op werkloosheidsuitkering (tijdelijk) verliest en dit financieel niet haalbaar is, net zoals dat het technisch werkloos zijn dezelfde impact heeft.

De vraag:
Wat zijn onze mogelijkheden hierin?

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 27 feb 2016 19:48

Technische werkloosheid? Ben je daar zeker van? Is het niet economische werkloosheid?

Vince84
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 feb 2016 22:17

Idd. Economisch werkloos. Ik haal steeds de beide door elkaar. Zelf heb ik er nooit mee te maken gehad dus ben niet zo op de hoogte van de terminologie daarrond.

Reclame

Vince84
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 feb 2016 22:18

Tijdelijke werkloosheid C3.2A

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 27 feb 2016 22:39

RVA verwittigen indien er werk genoeg is of er overuren door collega's (met dezelfde functie) gemaakt worden.

Vince84
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 29 feb 2016 11:53

Ok. Zullen we doen. Bedankt

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”