Almost D - day

albertmotar
Topic Starter

#16 , 08 sep 2008 15:22

Lezers

Wou melden dat ondanks dat mijn ex volgende week correctioneel een veroordeling kan krijgen op basis van art 431 zij vorige week vrijdag opnieuw de kinderen niet heeft meegegeven. Zelfs na tussenkomst van de politie ze stond nogal agressief met de nodige fysieke aanval...

M.a.w. : " Ex" : ikke straf ikke niet meegeven ikke sterker dan wet ...."

Kan niet meer volgen :cry:
(klacht nummer 27 )

Heb ik dan niet het recht om de rechtbank of parket hiervan op de hoogte te brengen gezien de ernst van de zaak ? Of moet ik de trage PV molen laten draaien op neutraal ?

AM.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#17 , 08 sep 2008 15:49

Wat je eigenlijk zou moeten doen met je laatste spaarcenten is naar de onderzoeksrechter stappen en klacht met burgrelijke partijstelling doen lastens de procureur vb. bederf van jeugd en/of kindermishandeling

als er zo wat veel klachten komen van burgers zullen ze wel iets doen
(mijn klacht ligt ergens in de kast in het Hof van beroep te Antwerpen, ondanks de 370 euro die ik betaalde weet ik nul komma nul van dat dossier) > het hof stuurt me naar eerste aanleg, eerste aanleg stuurt me naar het Hof ...)

lees ook debatteer mee
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 9911#39911

en
vader pakt openbaar ministerie in snelheid
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 0926#40926

RR

Drone

#18 , 08 sep 2008 19:34

ik voel met u mee, mijn broer heeft zijn dochtertje ( Y ) al 2.5 maand niet meer gezien, omdat de moeder ( drugsgebruikende, ik kijk alleen naar mijn kind als het mij goed uitkomt, mannenverslinder ) ze ook al niet meer wilt meegeven. Ze beweert dat het niet mag omdat ze een psychiaterisch verslag zou hebben waarin staat de de oudste zoon van mijn broer zijn vriendin Y misbruikt zou hebben.

Wat denkt u? juist ja, men heeft geen enkel bewijs, het is juist omgekeerd; het is de grootvader van Y ( de vader van de moeder van Y dus ) die Y misbruikt, getuige hiervan zijn de vele medische verslagen van het misbruik en verklaringen van de doktors, doch wat doet het gerecht? juist ja, men wijst Y toe aan de moeder ( die toen nog bij haar vader woonde ) en mijn broer zou ze dan maar mogen zien om de 2 weken gedurende een weekend :( ( wat nu al meer als 2.5 maand niet meer gebeurd is ), al de klachten van mijn broer worden door het gerecht en de politie ( blijkbaar ) straal genegeerd en ondertussen gaat het misbruik door :cry: :cry: :cry:

*zucht*

Reclame

albertmotar
Topic Starter

#19 , 15 sep 2008 17:46

De kogel is door de kerk:

Ze heeft drie (3) jaar voorwaardelijk gekregen en moet een morele schadevergoeding betalen.

De gerechtskosten zullen dus waarschijnlijk ook voor haar zijn.

Het zal nu afwachten zijn of ze in beroep zullen gaan maar dat zal mij niet beletten om mijn kinderen te mogen zien.

Voor mij is de zaak nu eindelijk voorbij en kan ik aan mijn nieuw leven beginnen.

AM.
Laatst gewijzigd door albertmotar op 15 sep 2008 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.

rambina

#20 , 15 sep 2008 17:49

A kijk.. Ik ben alvast heel blij voor je..

Tis te hopen dat het vanaf nu wat beter gaat en dat je je kinderen snel zult zien..
Tis te hopen dat je ex zich nu wel aan de regels houdt..

Succes
justice will be done

albertmotar
Topic Starter

#21 , 30 sep 2008 10:54

Lezers zoals beloofd het vonnis van de rechtbank:

DE RECHTBANK, rechtdoende op tegenspraak:

1. Verklaard de tenlastelegging in hoofde van de beklaagde bewezen.

2. Gelast tegenover de beklaagde ............. de gewone opschorting van de uitspraak van de veroordeling voor een duur van DRIE JAAR

Verwijst de beklaagde in de kosten jegens de openbare partij, reeds begroot op 28.05 EUR.
Legt haar een vergoeding op van 29.30 EUR op , bij toepassing van Art 77 K.B. Tarief in strafzaken dd.27.04.2007.

En op burgerlijk gebied:

Veroordeelt .............. om te betalen aan ......... de som van 250 EUR, meer de vergoedende rente vanaf 23.02.2007.

Houdt in afwachting van een uitspraak door het Grondwettelijk Hof de beslissing omtrent de rechtsplegingsvergoeding aan.

....................

AM.

Prinsesje

#22 , 30 sep 2008 12:40

En nu genieten van de tijd met kinderen!
Proficiat!

Prinsesje

roderidder
Contacteer: Website

#23 , 30 sep 2008 17:10

de gewone opschorting van de uitspraak van de veroordeling voor een duur van DRIE JAAR
wacht even... voor de goede orde

dit betekent dat de rechtbank "de uitspraak van de straf opschort" >> dus op dit moment is er helemaal geen straf !!! ze wordt gewoon niet eens uitgesproken!

Het betekend dat ze in de komende drie jaar niet meer voor hetzelfde mag veroordeeld worden anders ... anders spreken we een straf uit.

Maar helaas is de ondervinding dat zelfs als men de kinderen nog achterhoud men nog niet overgaat tot opnieuw dagvaarden voor een rechtbank

het is maar dat ik het zeg, dit is helaas maar gewoon het volgende...

Van een straf is dus nog geen sprake, dat is dus mogelijks in de volgende ronde, en hebben we het al gehad over het feit dat voor moeders men de straffen domweg niet uitvoert?

Niemand op het JF kent een moeder waarbij in deze materie de straf is uitgevoerd!

D-day moet dus nog komen...

Straffe taal hé als je weet dat er elk jaar 17 duizend klachten binnenstromen bij justitie

RR

albertmotar
Topic Starter

#24 , 15 jan 2010 11:51

Ex heeft een effectieve celstraf gekregen van 6 maand + 3 jaar met opschortende voorwaarden en een geldboete van 250 Euro.
(dit voor het weigeren recht op persoonlijk contact met de kinderen)
Eindelijk gerechtigheid.

Op naar een nieuw positief leven!

Tuur

3399AAaa

#25 , 15 jan 2010 12:08

ik kan niet goed meer volgen: is het nu een opschorting van straf of niet? Enerzijds zegt u "effectief", maar enkele regels daarboven staat in het vonnis "met opschorting".....
Plus est en vous

Terug naar “Echtscheiding”