ontslag + nieuwe job

wendyC
Topic Starter
Berichten: 1

ontslag + nieuwe job

#1 , 19 feb 2016 21:36

Hallo,
Op 11 janauri 2016 heb ik mijn ontslag gekregen.
Mijn opzegperiode is 6 maand waarvan mij gevraagd werd dat ik 2 maand zou presteren rest van de periode wordt uitbetaald.
Tijdens deze opzegperiode heb ik nieuwe job gevonden en mag ik vanaf 1 maart eventueel beginnen werken.
Kan mijn huidige werkgever mijn vergoeding terugeisen of deel inhouden omdat ik nieuwe job heb?
Kan dit negatieve gevolgen hebben tijdens je opzegvergoeding nieuw contract te tekenen?

Dank jullie wel want ik weet het allemaal effe niet meer. Ik was blij met mijn nieuwe job maar weet niet of ik hier wel goed mee doe.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 feb 2016 05:27

Staat er iets op papier van de uitbetaling van de rest? Moet je werken tot eind deze maand of exact 2 maand?

pho450
Berichten: 192

#3 , 22 feb 2016 09:36

Tijdens de opzegperiode zijn beide partijen verplicht om aan de voorwaarden van de arbeidsovereenkomst te voldoen. Je werkgever moet je loon betalen, jij moet de van jou verwachte prestaties verrichten. Vaak wordt er echter gekozen om een deel of volledig de opzegperiode uit te betalen, dit is echter een overeenkomst tussen werkgever en werknemer.
Praat eens met je nieuwe en/of oude werkgever, als ik het goed lees gaat dit over een periode van 10 dagen, dat zou geen groot probleem mogen zijn. Als je van je huidige werkgever maar op 11 maart mag vertrekken is dat zo en communiceer je dit best ook zo naar je nieuwe werkgever.

Ps. Probeer ik vrede te vertrekken bij je huidige werkgever. De wereld is klein, de kans is niet onbestaande dat je ooit nog eens in contact komt met je vorige werkgever.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”