Weigering interim na einde contract herstructureringen

Kleintjuuh
Topic Starter
Berichten: 5

Weigering interim na einde contract herstructureringen

#1 , 02 feb 2016 13:14

Hallo,

Ik zit verveeld met iets.. ik heb 7 maanden geleden geen contract verlening gekregen na een interim/tijdelijk contract periode van 4 jaar. Gezien de 4 jaar had ik 'normaal gezien' een vast contract moeten krijgen maar swat.. mijn contract werd niet verlengd wegens herstructureringen .. Ik zou graag terug als interim willen starten bij het bedrijf maar ik word gewoon weg geweigerd ? .. terwijl er al maanden 100'den nieuwe interims worden toegelaten en nieuwe tijdelijke contracten worden verdeeld... mag dit allemaal wel?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 feb 2016 13:45

op wat baseer je je dat je "normaal gezien een vast contract had moeten krijgen? Er is geen wet die dat stelt, tenzij je effectief met opeenvolgende NIET-interimcontracten van bepaalde duur in dienst genomen was. Dan hangt het er vanaf welke contracten je kreeg. Geef dan eens de exacte data.

Op een volgend contract heb je sowieso geen recht.

Kleintjuuh
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 02 feb 2016 14:05

Ik heb 4x een verlenging gehad van 6 maanden .. dus ik heb 2 jaar interim gedaan en 2 jaar tijdelijk contract ...
erna werd ik 3 maanden in outplacement vergoeding gehad. ze hebben mij een vergoeding van 2500,- betaald waar ze de helft hebben ingehouden voor belastingen.. toen ik vorig jaar dus mijn belastingen kreeg heb ik 1600,- nog eens mogen betalen .. heb ervoor altijd terug gehad... dus jammer.. ze hebben mijn contract ook gewoon laten uitlopen.. bij andere een dag vroeger onderbroken zodat ze nog 3 maanden werden uitbetaald.. de mevrouw van outplacement zei ons dat ze dat eigenlijk voor iedereen moesten doen.. omdat dat voor het bedrijf niets zou kosten als ze in herstructureringen zitten ... mja .. ik zou graag gewoon terug willen beginnen als interim maar ze weigeren ..

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”