Partnergeweld

madré
Topic Starter
Berichten: 5

Partnergeweld

#1 , 22 jan 2016 14:22

Kan men 5jaar na die feiten (zwaar partnergeweld) nog klacht indienen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12818

#2 , 22 jan 2016 14:25

In principe wel, maar kan u nog iets bewijzen?

madré
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 22 jan 2016 14:35

Ja. Toen was ik bang..nu ben ik sterker geworden.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 jan 2016 15:21

Valt partnergeweld niet onder "wanbedrijf" en verjaren wanbedrijven niet na 5 jaar? Ik ben geen advocaat, dus ik kan het niet met zekerheid zeggen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 23 jan 2016 19:57

Klopt maar wanneer is het laatste feit gebeurd.
Kan het als aflopend of voortdurend misdrijf beschouwd worden.
Best is eens met de dienst SLAchtoffer ZOrg van iw lokale politiezone te gaan praten. Deze zijn door hun beroepsgeheim (als hulpverlener) ook gebonden ook tgo de politiediensten zelf
of met vb het dichtsbijzijnde www.caw.be als u de stap naar politie (nog) niet zie zitten.

madré
Topic Starter
Berichten: 5

#6 , 23 jan 2016 23:04

Laatste is vijf jaar geleden. Zal er eens over nadenken. Denk nog iets liggen heb ivm slachtoffer zorg ik van de politie toen had gekregen. Die mensen waren erg goed voor mij. Nu ja,best zo laten zeker?kheb tenminste terug een leven. Alhoewel ik me soms boos maak diep van binnen ik niet heb doorgezet en hij gestraft moet worden. Maar ja, toen dacht ik beter je sterk houden en de ziektebriefkes niet aanvaarden van de geneesheer om toch zo te gaan werken. Paar jaar later denk ik soms nog van :die gast had het toch schoon he terwijl ik met kneuzingen en opgezwollen schedel was gaan werken..
Nja mss best voor mezelf laten rusten en geloven gelijk de dokter toen zei: die man zal alleen sterven.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 25 jan 2016 09:32

Zo laten om het zo te laten vind ik persoonlijk geen goede redenering. Als iemand in de fout gaat, moet hij daar de gevolgen van dragen. Uiteraard, als de feiten puur juridisch verjaard zijn, kan je nog weinig doen, maar ik zou in de eerste plaatst toch proberen bepalen of het zeker is dat je niets meer kan doen. Misschien kan je toch nog actie ondernemen, eventueel een morele schadevergoeding bekomen, etc... en kan je daarna de zaak achter u laten, maar dan met die gedachte dat de persoon effectief gestraft is voor zijn daden. Ik zou toch de raad van Franciscus opvolgen en u eens informeren. Maar het blijft uiteraard uw keuze. Als u denkt dat het oprakelen van deze zaak voor uzelf meer kwaad dan goed zal doen, kan u anders beslissen. Alle begrip daarvoor.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

stefanie123
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#8 , 18 apr 2017 10:28

Wat heb je uiteindelijk gedaan?
Ik twijfel heel erg of ik klacht zou neerleggen. Er zijn verschillende dingen die ik kan bewijzen, maar hij is ook de vader van mijn kinderen, en die zijn 50% van de tijd bij hem. Hij is echt gewoon ziek in zijn hoofd, hij ontkent dat hij ooit iets fout deed, volgens hem heeft hij niets verkeerd gedaan. Tegenover de kinderen is hij gelukkig niet agressief, integendeel, hij speelt eerder suikernonkel dan vader. Ze worden wel verzorgd door een babysit (nanny) als ze bij hem zijn, maar als hij thuis komt is het feest, mogen ze alles, krijgen ze dure cadeaus etc.

Hij houdt dingen achter, er is een lijst van spullen die van mij persoonlijk zijn die hij van de rechter moet terug geven en hij reageert met 'ik weet niet waar die zijn, ze moet ze maar komen zoeken', terwijl hij die spullen ondertussen zelf verborgen heeft. Ze staan/liggen al lang niet meer op de plaats waar ze waren voor ik het huis verliet... dat heb ik zelf kunnen vaststellen. Ik had nooit de raad van mijn advocaat moeten volgen en een lijst indienen van de dingen die ik zeker terug wou, zo geef je hem natuurlijk op een blaadje wat hij kan doen om je te pesten. :roll:

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”