Rijverbod

Trijnrje
Topic Starter
Berichten: 1

Rijverbod

#1 , 16 jan 2016 12:47

Beste ik heb vijf jaar geleden mijn rijbewijs moeten inleveren omdat ik dronken had gereden. Mijn straf was een rijverbod van 14 dagen en een verplicht medisch onderzoek. Dit onderzoek heb ik nooit gedaan omdat het 450€ kost. Nu is het inmiddels vijf jaar geleden en mijn straf staat niet meer genoteerd in het straf register. Mag ik dan mijn rijbewijs nu terug ophalen of moet ik alsnog die duren test gaan doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 16 jan 2016 21:26

De testen zal u nog steeds moeten uitvoeren gezien dit maatregelen zijn (voorwaarden om) ) in het in bezit te zijn van een rijbewijs. Het voldoen aan deze voorwaarden is dus een verplichting tot hrt terug bekomen van een rijbewijs.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 17 jan 2016 18:29

Beste ik heb vijf jaar geleden mijn rijbewijs moeten inleveren omdat ik dronken had gereden. Mijn straf was een rijverbod van 14 dagen en een verplicht medisch onderzoek. Dit onderzoek heb ik nooit gedaan omdat het 450€ kost. Nu is het inmiddels vijf jaar geleden en mijn straf staat niet meer genoteerd in het straf register. Mag ik dan mijn rijbewijs nu terug ophalen of moet ik alsnog die duren test gaan doen?
Het is geen (tijdelijk) rijverbod.

U bent juridisch "vervallen van het recht een motorvoertuig te besturen"
(als het vonnis hiervoor geen uitzondering voorziet, of het verval niet beperkt tot bepaalde categoriën van motorvoertuigen, mag u dus zelfs geen bromfiets besturen, zelfs niet de modellen waarvoor geen rijbewijs vereist is :!: )


Om in dat recht hersteld te worden, om terug te mogen rijden met een motorvoertuig dus, heeft de rechter u herstelonderzoeken opgelegd - dat medisch onderzoek.
Als u niet met succes voldoet aan de herstelonderzoeken, wordt u ook niet hersteld in het recht tot sturen ...

Dat de straf van uw strafblad is, verandert daar niets aan.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”