ontslag nietig of niet?

annemarievd
Topic Starter
Berichten: 1

ontslag nietig of niet?

#1 , 12 jan 2016 20:36

Beste

Na een loopbaan van 30 jaar en een overname van het bedrijf waarvoor ik werk werd ik onlangs op 53-jarige leeftijd ontslagen. Mondeling werd me op donderdag 3/12/2015 meegedeeld dat dit het geval was, de brief die ik per aangetekende post ontving was eveneens gedateerd en gepost (poststempel) op 3/12.
In de brief staat als begindatum van de opzeggingstermijn 7/12 vermeld, terwijl dit 14/12 had moeten zijn.
Is het ontslag nietig of niet? Kan ik stappen ondernemen?
(Ik ben momenteel nog aan het werk want moet mijn opzeg van 29 maanden en 11 weken presteren).

Alvast bedankt,

Anne-Marie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 12 jan 2016 20:47

Werkgever kan deze fout nog rechtzetten. Indien deze dit niet doet en een verkeerde einddatum in rekening neemt, zullen ze de laatste week moeten uitbetalen.

Ontslag is zeker niet nietig.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 jan 2016 18:19

Werkgever kan deze fout nog rechtzetten. Indien deze dit niet doet en een verkeerde einddatum in rekening neemt, zullen ze de laatste week moeten uitbetalen.

Ontslag is zeker niet nietig.
dan geld de eerst volgende nuttige dag, als in de kennisgave enkel de begindatum en de duur staat vermeld is er niks recht te zetten.


de (eerste) mondelinge kennisgave die was wel nietig.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”