Tijdelijke job met weekcontracten opzeggen.

KenB
Topic Starter
Berichten: 2

Tijdelijke job met weekcontracten opzeggen.

#1 , 13 dec 2015 00:22

Ik werk sinds enkele weken bij een bedrijf waar er een tijdelijke vermeerdering van werk is.
In de vacature stond dat het ging om een periode van 4 weken. Momenteel werk ik hier 3 weken en half en in totaal 21 dagen.
Ik wil de komende week er nog bij doen en zo kom ik dan aan 4 weken en half of 27 dagen.
Nu werk ik via het interimkantoor Randstad met weekcontracten, telkens van maandag t.e.m. vrijdag + elke week een apart contract voor elke zaterdag.
Na de komende week zou ik het eigenlijk voor bekeken willen houden door verschillende redenen, dus stoppen na zaterdag 19 december.
Momenteel ben ik al wel aan het uitkijken voor een nieuwe job voor januari, met al oog op 1 job waar ik misschien mag beginnen.

Dus mijn vraag: Kan ik na deze 4 en halve week (27 dagen) zeggen van ik teken geen nieuw weekcontract meer, zonder dat hier gevolgen aan vast hangen van VDAB, RVA of een eventuele uitkering ? Na die ene week die ik dan niet meer zou doen (21 t.e.m. 24 december,) wordt het contract toch sowieso beëindigd. Of wordt dit beschouwd als weigering van werk of iets dergelijk ? :?:

Alvast erg bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 13 dec 2015 15:07

Je meldt het interimkantoor dat je in onderhandeling bent voor een nieuwe job die weliswaar pas in januari start, maar waarvoor je je beschikbaar wil zijn voor de aanwervingsprocedure en dat het niet echt OK zou zijn voor de werkgever (bij wie je weekcontracten presteert) dat je wellicht vaak afwezig zou zijn tijdens die week. Het interimekantoor en de tijdelijke werkgever zullen dat eerder apprecieren, want dan kuinnen ze voor die week een tijdelijke aantrekken die vast en zeker zal komen. Je moet niet bang zijn dat het interimkantoor de RVA of VDAB zouden melden dat je werk weigert, want dat is niet zo en ze hebben daar geen belang bij om een mogelijke merknemer (in de toekomst) ook nog eens in het harnas te jagen :-)

KenB
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 13 dec 2015 22:52

Bedankt voor de reactie. :D

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”