Hallo,
Op 8 september 2002 overlijd mijn vader .Ik ben als oudste kind diegene die alles rond de begrafenis ...betalingen in orde maak .
Op 9 januari 2004 ontvang ik een rekening van een begrafenisondernemer die mij geheel niet bekend is Deze factuur heeft als datum 31 december 2003 .Ik moet hem een rekening voldoen van € 122,60 (die 1ste rekening heb ik niet meer in mijn bezit ).Ik neem telefonisch contact op en vraag hen naar uitleg gezien ik nog nooit van hen gehoord had en waarom ik maar pas 1 jaar en 4 maanden later pas een afrekening ontvang .Nu zouden zij in opdracht van het ocmw ,dat hen heeft opgevorderd mijn vader hebben opgehaald en naar het mortuarium hebben overgebracht .Normaal zou het ocmw zelf zijn die de kosten op de nabestaanden verhalen maar deze begrafenisondernemer was in conflict met het ocmw en moest nu zelf de rekeningen gaan vorderen.Dit was hun relaas aan de telefoon .Ik heb op mijn beurt telefonisch contact opgenomen met de juridische dienst van test aankoop en zij raden mij toen aan om dit factuur te betwisten ,dat ik hen nooit opdracht had gegeven en gezien de tijdspanne die erover zijn gegaan hevig prostesteerde omdat zij ons nooit in een redelijke termijn ons op de hoogte hebben gesteld van hun diensten .Ook het feit dat wij altijd gedacht hadden ,dat hij per ambulance meegenomen was ,die toen ter plaatse ook was .Op 14 januari 2004 heb ik dit via een aangetekend schrijven kenbaar gemaakt aan hen.
Nu vandaag ontvang ik van hen na zoveel jaar stilzwijgen terug een schrijven .Met de vraag om de rekening te voldoen .Dat zij mij herhaaldelijk hebben aangeschreven (terwijl ik vandaag maar pas de 2de bericht van hen ontving en dan nog niet eens aangetekend) .Dat dit de laatste herinnering is en ik binnen de acht dagen moet betalen .Met geen woord wordt er gesproken over mijn schrijven ,jaren terug.
Graag uw raad in deze zaak .Kan men zomaar na zolange tijd pas op de proppen komen met een afrekening waarvan ik niet eens wist dat zij een dienst hadden geleverd.Moeten zij geen redelijke termijn in acht nemen om mij die betaling toe te zenden of te berichten van enige dienst .Want met hun laksheid hebben wij deze factuur nooit kunnen inbrengen met alle anderen facturen kwestie successierechten enzo .
Wat staat mij nu te doen ? Ik zou niet graag incassoburo's /deurwaarders etc... aan mijn deur krijgen ,ik heb teveel te verliezen .
Groetjes