Ontslag nemen

Filip V
Topic Starter
Berichten: 2

Ontslag nemen

#1 , 03 dec 2015 20:39

stel ik geef na 14 jaar mijn ontslag en vertrek naar de concurrentie. Mijn werkgever vindt dat ik dan onmiddellijk moet vertrekken. Welke zijn mijn rechten? Hoelang word ik verder nog uitbetaald?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 04 dec 2015 09:05

Je werkgever moet dan de volledige opzegperiode in 1 keer uitbetalen.
Alles waar je gedurende die periode recht op zou hebben, moet hij ook betalen.

De duur van deze periode zul je moeten berekenen.
Je hebt de tijd t/m 31 december 2013 (oud regime) en deze cumuleren met de tijd vanaf 1 januari 2014 (nieuw regime).

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#3 , 04 dec 2015 09:50

Wat is uw inkomen, uw functie en staat er een concurrentiebeding in de arbeidsovereenkomst?
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Filip V
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 08 dec 2015 19:40

@ Xenophon: er staat geen concurrentiebeding in mijn arbeidsovereenkomst. Huidig brutoloon is 6K op maandbasis, geen bonussen. Wat met firmawagen? Hoe wordt die gevalideerd?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 08 dec 2015 22:45

firmawagen heeft een voordeel die al jarenlang gebruikt wordt om je (fiscaal héél voordelig) te belasten. Het zal diezelfde waarde zijn die nu gebruikt wordt als waardering van het voordeel.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”