Conflict met dakwerkers over slechte herstelling, wat nu?

FreMel
Topic Starter

Conflict met dakwerkers over slechte herstelling, wat nu?

#1 , 21 nov 2015 22:18

Er was een klein lek in ons plat dak, dus belden we een dakwerker om het te herstellen. Ze kwamen kijken en besloten dat het niet de herstellen was met noodherstelling en stelden voor om twee banen resitrix te plaatsen om zo het probleem te verhelpen.
Twee dagen nadat ze het werk hadden uitgevoerd, regende het extreem hard binnen op een heel andere plaats dan het oorspronkelijke lek. Op 4 verschillende plaatsen en we moesten de emmers om de twee uur gaan vervangen. Wij bellen naar het bedrijf met de vraag naar een oplossing en worden steeds afgescheept. Uiteindelijk aangetekende brief met ingebrekestelling gestuurd. Als reactie kregen we een brief waarin ze ons oneerlijk noemden en daarom kozen om geen werk meer voor ons uit te voeren en dat ze verwachten dat de factuur van iets minder dan 1000 euro op tijd betaald wordt. Wij hebben dan maar protest tegen de factuur aangetekend en onze brandverzekering ingeroepen omwille van de schade in onze woning. Een bevriende dakwerker heeft dan een tijdelijk zeil op het dak bevestig (aangezien de originele firma geen werken meer voor ons wou uitvoeren). Ondertussen zijn de verzekeringsmaatschappijen hier geweest met de een expert. De expert was van mening dat de schade in de woning ten laste viel aan de verzekering van de dakwerker en niet aan onze brandverzekering.

Maar in de laatste brief voor de expertise dreigde de dakwerker om naar het vredegerecht te stappen, ondertussen niets meer van hen gehoord. Ik vraag mij nu af wat kan ik doen om schot in de zaak te krijgen. Ik wil het dak in orde brengen, maar ik wil eerst uitsluitsel hebben over het al dan niet betalen van de eerste factuur. Kan ik iets ondernemen of moet ik echt wachten tot zij naar het vredegerecht stappen?

Bedankt voor de reacties.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 nov 2015 22:33

uw verzekering is daar ook een rechtsbijstand inbegrepen.
Opgelet was er ook een expert van die firma aanwezig bij de expertise?
Dan uw rechtsbijstand mocht u die hebben inschakelen en deze zullen dan wel de nodige juridische stappen zetten.

Reclame

Terug naar “Aanneming”