Grootoudersrecht

Mama4
Topic Starter
Berichten: 2

Grootoudersrecht

#1 , 20 nov 2015 00:16

Ik lig in de knoop..
Eindelijk komen mijn kindjes na lange reis onder de jeugdrechter terug naar huis.
Ik en de papa hebben nooit achter gestaan dat de kinderen naar mijn schoonmoeder gingen.
Namelijk omdat ze al sinds 2011 ons het leven echt lastig maakt. Het is eerst begonnen met zijn zijn dochtertje ze heeft doen 5 maand lang van hem en de mama weg gehouden. Uiteindelijk na lang er tegen te vechten hebben we haar terug gekregen van de "oma" ( zijn moeder ) we hebben toen met haar volledig gebroken dan heb ik en mijn partner uit onze relatie 2 kindjes waarvan ze nooit de geboorte heeft meegemaakt. Ik en mijn partner zijn uit elkaar gegaan en dan heeft ze ervan geprofiteert. Ze wou comtact met de kinderen ze wou een goede regeling en wou ze eens zien. Ik heb er aan toe gegeven. Vervolg ervan ben jk wel mijn kindjes 6 maand niet meer gezien. Ik heb pv opgemaakt haar duizenden berichten gestuurt haar gevraagd gesmeekt om me kindjes te zien. Tot gevolg dat ik na die 6 maand pas me kinderen heb kunnen zien in de instelling ze waren vandaar uit geplaatst. Ze blijft van ons consulente de kinderen te zien 3 uurtjes op woensdagmiddag. Ik en mijn partner zijn terug samen dan zijn de problemen met haar terug begonnen ruzie maken mijn gerief achter houden en allerlei meubelen. Kleren van de kinderen bedden park.. Alles wat een gezin nodig heeft waarvan ik en mijn partner kei hard voor gespaard en gewerkt (factuteren en Fotos hebben we nog ) nu praten we al meer dan een jaar niet meer met haar we zijn ze veel liever kwijt dan rijk. Al 2 jaar aan stuk staan er dingen op facebook we geven de kindere nie af aan die b*tch of filmkes dat ze praten tegen de kinderen niet naar mama gaan. Mijn consulente heeft er nooit een luisterend oor voor gekregen. Nu dat de kids eindelijk terug naar huis mogen komen wil mijn schoonmoeder blijvend contact hebben. Maar aan mijn deur wil ik ze niet hebben wat afgelopen de jaren heen gebeurt is de frustratie naar haar toe is veel te groot de schrik dat ik heb om ze mee te geven hoe ze mij in verleden behandeld heeft 1 maal heb ik ze eens toevertrouwd bang om nogmaals in die 2 de keer die hel mee temaken. Ik had toen ook een vonnis dat de kinderen mij toegewezen werd en toen kreeg ik maar antwoorden van haar " u vonnis telt niet of moest eerst geld betalen om me kinderen te zien te krijgen heb er wel nog al die berichten van haar. Mijn vraag is nu als zeh et voor familierechtbank trekt met al de bewijzen van verleden hoe schrik ik wel niet heb en wat er allemaal gebeurt is zou ze nog omgangrecht krijgen ??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 20 nov 2015 06:58

Ja, waarschijnlijk krijgt ze nog omgangsrecht. Ja, risico bestaat dat dit is zonder dat u erbij mag zijn, als u te veel moeilijk doet hierover.

Maar als u zelf een (redelijk) voorstel doet, dus wanneer, waar, en met wie aanwezig (als het voor u te moeilijk is, met iemand die u vertrouwt), zal naar alle waarschijnlijkheid de rechter uw voorstel volgen.

Omgangsrecht wil helemaal niet zeggen dat u uw kinderen moet meegeven, enkel dat ze tijd moet kunnen doorbrengen met uw kinderen. Maar u als ouder bepaald nog altijd hoe dit gebeurt.

Mama4
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 20 nov 2015 08:57

Ik ben er niet echt voor hoor. Want ze stookt ook tussen mij en mijn moeder ze ga het ook niet laten omdat te doen tussen mij en mijn kinderen. Ondertussen hebben wij nog een kindje van 2 maand zelf dit mag ze van mij niet zien. Maar daar trek ze haar niet van aan. Ze kiest haar lievelingskes uit. Ze heeft vroeger ook schriftvervalsing gedaan dat zij de moeder is van de kinderen enzo. Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat iemand zoals zij nog rechten krijgt. Zo iemand moet beholpen worden. Er kom daar ook drugs enzo pver de vloer. Elke keer dat woensdag pak ik mijn hart vast dat daar niets gebeurt. Ik heb haar zoon daar buiten gehaald en geholpen. Haar andere kinderen die nog thuis wonen zitten aan de drugs. Ik vind zo spijtig dat ik niet word gehoort. Ik en mijn partner hebben nie anders moeten doen in potje plassen. En als we zeiden van jamaja bij de grootouders ia daar slechter want wij hebben geen drugs in ons bloed alles was dan ok. We hebben altijd recht gehad om de kinderen in het weekend te krijgen omdat er geen drugs is we zijn dan verhuist ver weg van de miserie zo dat alles rustig is. Dicht bij mijn familie. Als ik toch mag kiezen zou me kinderen onder toezicht maar mogen zien 1 keer in de maand want we leven hier met 5 kinderen daarvan wil ze maar 2 zien. Ik hoop ook dat de rechter daarmee rekening houd. Mijn partner werkt elke dag en in het weekend kan het hier nogal druk zijn. Ik hoop dat ik gerecht erop mag vertrouwen

Reclame

Georgette
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 jan 2017 23:21

Hallo ik ben een grootmoeder die haar kleinkind niet meer mag zien !mijn jongste zoon is samenwonende.zijn meisje.....in het begin ging alles goed.en kwam ook goed overeen met men dochter en andere zoon.mijn kleinkind komt in april 2jaar.sedert verleden jaar 10 september mogen wij haar nietcmeer zien.ze was van ons allemaal graag gezien.mijn dochter is zelfs meter vanbhaar.wat een wonder was voor haar want zelf kan ze geen kinderen krijgen daar ze baarmoedekanker kreeg op haar derdigste.in t begin september verleden jaar zei Mijn zoons lief dat ze hem niet meer graag zag en dat ze hem ging verlaten.was zelfs op zoek naar een eigen woning.toen wij hem ( mijn jongste zoon ) zeisen dat wij hem op eender welke manier gingen helpen.is dat bij haar in het verkeerde keelgat geschoten denk ik.want opeens ging ze toch blijven en stelde haar wetten.ik denk dat mijn jongste zoon blind is van verliefdheid en ook zielsgraag zen dochter ziet dat hij daarmee instemde.dus een verhaal kort gemaakt .niemand van ons mag de kleine nog zien en ieder van ons kreeg een telefoon vol met de grofste woorden. Nu moet ik ook erbij vermelden dat ik op en af ga naar Spanje want mijn vriend woont daar.nu is mijn vraag.kan ik het recht vragen om mijn kleinkind toch es te zien ? Of gaat de rechter niet willen toestaan omdat ik regelmatig in Spanje verblijf ? Mvg G

Terug naar “Andere”