Offerte Gasketel

bleutinum
Topic Starter
Berichten: 28

Offerte Gasketel

#1 , 06 nov 2015 14:19

Wij hebben 2 firma's gevraagd om een offerte te maken voor een nieuwe gas/verwamingsketel, , in beide gevallen stelde ik voor om naar hun showroom of winkel te komen, maar beide kwamen liever naar huis om een offerte te maken,

Uiteindelijk hebben wij één van de 2 leveranciers gekozen.

Nu krijgen wij van de andere een factuur ( 60 euro ) voor een " tussenkomst " wij hebben helemaal geen tussenkomst gevraagd
Daarbij moet ik vermelden dat de leverancier, die ons de kosten aanrekend wel even aan de ketel heeft geprobeerd om hem in gang te krijgen

Kan iemand mij daar raad over geven ?

Alvast bedankt ,

Paqtrick

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 06 nov 2015 14:42

Heeft u bij die firma iets ondertekend?

bleutinum
Topic Starter
Berichten: 28

#3 , 07 nov 2015 06:31

Neen , wij hebben geen werkbon, of een offerte of andere ondertekend

Reclame

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#4 , 07 nov 2015 08:46

Indien u niets gevraagd of ondertekend heeft en de persoon die aan huis gekomen is heeft u ook niet verwittigd dat de -ongevraagde- interventie gefactureerd ging worden of dat kosten aangerekend werden voor een offerte dan schrijft u dat gewoon neer in een brief die u aangetekend verzendt om de factuur te protesteren en u betaalt niet. Wel niet mee wachten.

Als ik ergens op de koffie kom en men stelt me een vraag ivm mijn beroep waar ik op antwoord, dan moet ik daarna ook geen nota zenden (hoewel ik al een paar keer in de verleiding gekomen ben).
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Consumenten Koop”