Tijdelijk contract verlopen - nog geen nieuwe overeenkomst

Nubje
Topic Starter
Berichten: 21

Tijdelijk contract verlopen - nog geen nieuwe overeenkomst

#1 , 05 nov 2015 07:47

Goededag forumleden,

Mijn tijdelijk contract van 6 maanden is sinds gisteren verlopen en we hebben nog geen nieuwe overeenkomst getekend.

De werkgever wil mij graag behouden en heeft een nieuw voorstel gegaan, maar ik ben hier nog niet mee akkoord gegaan. Is het toegestaan voor mij om in de tussenperiode te blijven werken, zonder geldig contract? Bestaat hier een regeling voor en wat moet hiervoor gedaan worden?

Vriendelijke groet,

Nubje

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 05 nov 2015 08:36

gezien je verderwerkt dan het tijdelijk contract, heb je nu van rechtswege een contract van onbepaalde duur (kan je enkel in je voordeel gebruiken).

Nubje
Topic Starter
Berichten: 21

#3 , 05 nov 2015 08:44

Dat houdt dus in dat ik voorlopig doorbetaald wordt en nog verzekerd ben?

Wat als we niet tot een overeenkomst komen? Kan ik dan toch aan een opzegtermijn gehouden worden als ik er voor kies niet verder te gaan met deze firma? Gezien er rechtswege nu een contract van onbepaalde duur is. En als de contract besprekingen spaak lopen en ik toch hier blijf, kunnen zij mij dan ontslaan zonder vergoeding?

Niet dat ik verwacht dat het heel verkeerd gaat aflopen, maar ik wil graag weten waar ik mij aan kan verwachten als het toch misloopt.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”