OFFERTE AANNEMER

siesken
Topic Starter
Berichten: 263

OFFERTE AANNEMER

#1 , 25 okt 2015 11:04

Hallo,
Ik heb begin dit jaar een offerte laten maken bij een aannemer.
Ik heb nog niets van hem gehoord na herhaaldelijk bellen en beloven....
De offerte is verlopen deze maand.
Heb ik nu nog verplichtingen aan de aannemer?
Groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 25 okt 2015 12:14

Een offerte is een offerte en verplicht u helemaal tot niets. (tenzij je zelf al ergens uw handtekening hebt onder gezet)
Als die aannemer na bijna 1 jaar niet meer reageert, zeker niet aan hem bestellen, en best een andere zoeken

siesken
Topic Starter
Berichten: 263

#3 , 25 okt 2015 12:21

Ik heb er een handtekening ondergezet,maar nu is ze verlopen.

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 okt 2015 12:43

Wat doel je met "de offerte is verlopen"?

siesken
Topic Starter
Berichten: 263

#5 , 25 okt 2015 12:48

Er staat op offerte geldig tot 12/10/2015

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#6 , 25 okt 2015 13:34

Maar ze was nog geldig toen je ze ondertekend hebt?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

siesken
Topic Starter
Berichten: 263

#7 , 25 okt 2015 14:30

ja

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#8 , 25 okt 2015 15:53

Dan bent u gebonden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

siesken
Topic Starter
Berichten: 263

#9 , 25 okt 2015 16:32

ok bedankt
Maar als hij niet van zich laat horen mag hij het toch vergeten.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#10 , 25 okt 2015 16:35

Een offerte is een aanbod dat de aannemer doet om een contract af te sluiten.
Als op de offerte staat "geldig tot 12/10/2015", betekent dit dat de aannemer door dit aanbod gebonden blijft tot die datum en er dus een contract tot stand komt als u voor die datum akkoord gaat met de offerte.
Eenmaal u akkoord gaat met de offerte komt een contract tot stand en heeft die vermelding "geldig tot 12/10/2015" geen enkel betekenis meer.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#11 , 25 okt 2015 16:38

Maar als hij niet van zich laat horen mag hij het toch vergeten.
Als u onaangename verrassingen wilt vermijden gaat u als volgt te werk:

1. U verzendt een aangetekend schrijven waarin u verwijst naar uw verschillende telefonische oproepen en aan de aannemer een laatste redelijke termijn (bijv. 14 dagen) geeft om de werken aan te vatten, minstens u te laten weten wanneer hij de werken aanvat. U vermeldt ook dat als u binnen die termijn geen reactie ontvangt u de overeenkomst als ontbonden in zijn nadeel beschouwt.

2. Als u binnen die termijn niets ontvangen hebt zendt u een tweede aangetekend schrijven. U verwijst naar uw vorig schrijven en schrijft dat u de overeenkomst als ontbonden in zijn nadeel beschouwt en u het recht voorbehoudt hem aansprakelijk te stellen voor alle schade die u door zijn handelwijze zou geleden hebben.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#12 , 25 okt 2015 19:43

Je had naast uw handtekening op de offerte een uiterste leveringsdatum moeten vermelden (zoals hij gedaan heeft met zijn offert) Nu blijf je gebonden aan die offerte ook als de aannemer bvb. nog 3 jaar wacht :(

siesken
Topic Starter
Berichten: 263

#13 , 26 okt 2015 07:22

ik zal nog wat afwachten

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#14 , 26 okt 2015 08:21

Zie bericht scorpioen, zodat je u veilig stelt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#15 , 26 okt 2015 09:32

Je had naast uw handtekening op de offerte een uiterste leveringsdatum moeten vermelden (zoals hij gedaan heeft met zijn offert) Nu blijf je gebonden aan die offerte ook als de aannemer bvb. nog 3 jaar wacht :(
Zeer goede raad. Bij de laatste offertes die ik getekend heb, heb ik eveneens laten opnemen dat de uiteindelijk gefactureerde prijs niet meer dan 110% van de prijs op de offerte mocht zijn. Eén enkele aannemer wou deze clausule niet opnemen in zijn offerte. Ik ben daar dan ook niet met in zee gegaan...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”