Stoppen omwille medische redenen en studie

Yon
Topic Starter
Berichten: 1

Stoppen omwille medische redenen en studie

#1 , 28 sep 2015 20:30

Goeden avond,

Ik heb afgelopen maand een arbeidsongeval gehad waarbij ik met mijn rug hebt verdraait.
Ik werk als een orderpicker waar er zware materialen worden verkocht. (cirkelzaag, betonboor, kettingzaag, doos vol met klophamers en blokhamers)
Zelfs heb ik een zwakke rug, waar ik werk, moet ik constant met zware dozen werken (+ 40 kg).
Maar sinds het arbeidsongeval, ben ik niet meer de oude, ik heb daarvoor 2 weken thuis gelegen.
Ik heb weleens momenten waar de pijn bij lichte draai toch steekt in mijn rug.

Toen dacht ik bij mezelf, ik kan deze werk niet lang uitvoeren, ik maak mijn rug alleen maar met de dag kapotter.
Dus, toen moest ik aan een andere oplossing zoeken, of andere werk of studeren.
Mijn vriend had mij geadviseerd om studie te volgen met knelpunt beroep.

En ja, ik wil een studie volgen waarbij het geen gevaar is voor mijn rug.
Maar de vraag is, hoe ik dit moet aanpakken.
Ik werk nu 10 maanden, stoppen met werk en geen uitkering is fataal voor mij.

Totdat ik van iemand hoorde dat ik uit medische redenen toch beroep doen op werkloosheidsuitkering.
En helemaal als ik voor knelpuntberoep ga doen.

Maar zoals ik al zei, hoe pak ik het aan?
De opleiding start in Februari, (moet wel eerst toelatingsexamen afleggen alvorens ik aan de opleiding mag gaan doen)
Ik wil nog werken tot de opleiding start, of maar om aanmerking te komen voor die opleiding moet ik werkzoekende zijn.
Zijn er uitzonderingen?

Hoe zit het met uitkering?

Alvast bedankt,

met vriendelijke groeten,

Yon

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding