welke voorzorgsmaatregels nemen voor overlijden

didier70
Topic Starter
Berichten: 1

welke voorzorgsmaatregels nemen voor overlijden

#1 , 29 aug 2015 06:44

beste
klinkt misschien raar,maar we hebben slecht nieuws gekregen
mijn echtgenote(46j) heeft hoogst nog 6 maanden te leven
nu wil ze dat ik het goed heb na haar overlijden

wat kunnen we het best doen met gelden en eigendommen om zo weinig mogelijk te betalen

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fortuin
Berichten: 1013

#2 , 29 aug 2015 15:46

Zijn er kinderen?

Naarmate de omvang van het vermogen kan het interessant zijn reeds een schenking te doen voor een notaris.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 29 aug 2015 18:56

Afhankelijk van de omvang van jullie vermogen , wijziging huwelijkscontract met 'keuzebeding'.
Voorstel : huis vererven voor de helft aan de kinderen , met behoud van het vruchtgebruik. Kinderen erven een bepaalde som.

Voor de rest : sterkte! Misschien heeft de één of andere zich vergist!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Mariette
Berichten: 2507

#4 , 29 aug 2015 19:13

Afhankelijk van de omvang van jullie vermogen , wijziging huwelijkscontract met 'keuzebeding'.
Voorstel : huis vererven voor de helft aan de kinderen , met behoud van het vruchtgebruik. Kinderen erven een bepaalde som.

Voor de rest : sterkte! Misschien heeft de één of andere zich vergist!
Wanton, toen mijn vader (met 2de echtgenote) stierf, heeft men me verwittigd dat hij zijn woning niet aan zijn 2de echtgenote kon schenken omdat dit onterving van de kinderen betekende. Hij kon wel 1/3 (we waren met 2) van zijn volledige eigendom aan zijn echtgenote nalaten, wat dan ook gebeurde. wij kregen naakte eigendom van de woning, zij vruchtgebruik + 1/3 van het volledige kapitaal. (auto+inboedel)

Terug naar “Successie- & Registratierechten”