ontslag artikel 60

ingridw63
Topic Starter
Berichten: 58

ontslag artikel 60

#1 , 21 aug 2015 19:07

Ik had een vraag, ik werk van 11 mei 2015 in artikel 60 , ik ben onlangs gescheiden en heb geen rechten, heb steeds voor huis en haard gezorgd, eerst in het OCMW Zwevegem en doordat ik verhuist ben nu sedert 14 dagen in het OCMW Oudenaarde.
Ik werk daar als logistiek assistent, het werk is fysiek heel zwaar, ik heb gevraagd om ander werk te krijgen daar het fysiek niet haalbaar is voor mij, ik sukkel al jaren met mijn rechterschouder en linkerbekken, na onderzoek deze morgen in de kliniek luidt de diagnose, verkalking van de schouder, kalk in de pees, met mogelijk als de spuiten die ik krijg niet aanslaan een kijkoperatie. Mijn bekken zit ik met een uittredende zenuwwortel.

Maandag zit ik samen met het diensthoofd en de sociale assistent. Zij willen dat ik logistiek assistent blijf doen, terwijl de sociale assistent toch zegt dat er nog werk is bij de poetsdienst, dit is merkelijk lichter werk, logistiek is zwaar, 5h aan 1 stuk steeds om en weer lopen, geen pauze, trekken en sleuren met zware karren.

Ik post dit omdat ik niks hierover vindt, ik voel me nu wel onzeker, wat bij ontslag? Kunnen ze me zomaar ontslaan omdat ik het werk fysiek niet meer aankan? Ik wil werken maar dit is te zwaar. En als ze me ontslaan val ik dan terug op leefloon?

Ik hoop dat er iemand toch een antwoord heeft
Mvg Ingrid

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 aug 2015 21:28

Ben je al naar de arbeidsgeneesheer geweest?

ingridw63
Topic Starter
Berichten: 58

#3 , 21 aug 2015 23:07

Nee, ik werk nog altijd, hoewel ik van de huisarts zou moeten thuisblijven, maar ik werk er nog maar 14 dagen en de eerste maand dat je er werkt en ziek bent krijg je geen loon.

Kan ik zelf naar de arbeidsgeneesheer stappen?

Reclame

ingridw63
Topic Starter
Berichten: 58

#4 , 21 aug 2015 23:10

Kan hij iets voor mij betekenen?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 22 aug 2015 15:10

zelf zeggen dat je het werk te zwaar vindt is heel subjectief. Als een arbeidsgeneesheer bevestigt dat het werk te zwaar is voor je lichaam, ben je een héél stuk overtuigender/objectiever.

Dus da's idd wel handig om te doen.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 22 aug 2015 15:10

Gaat het overigens over een arbeidsovereenkomst van bepaalde duur of eentje van onbepaalde duur?

ingridw63
Topic Starter
Berichten: 58

#7 , 22 aug 2015 16:51

het is onbepaalde duur, arbeidsovereenkomst wordt van rechtswege ontbonden vanaf dat ik voldoende dagen gewerkt heb om terug mijn rechten te hebben.
Ik heb van de huisarts een kopie gekregen met de uitslag van het onderzoek, scan, echo,RX. Dit kan ik hun wel al laten zien.
De huisarts heeft gezegd, geen trek en sleurwerk meer, maar ja, ik ga maandag terug werken, dan kan ik wel niet zomaar afkomen van dit en dat mag ik niet meer doen, aan de andere kant als ik het wel doe is het weer niet goed voor mijn schouder :(
Moeilijke situatie vindt ik.
Ik neem maandag contact op voor een afspraak met de arbeidsgeneesheer, kan ik dit rechtstreeks zelf doen?

ingridw63
Topic Starter
Berichten: 58

#8 , 22 aug 2015 17:09

Op mijn contract staat : tewerkstelling als logistiek medewerker, de sociale assistente is van mening dat dit in mijn contract staat en dat dit het werk is wat ik moet uitvoeren gedurende de tijd dat ik daar werk, maar als het fysiek niet lukt, ze zegt dan wordt het contract beëindigd. Dan sta ik daar, zonder inkomen of val ik dan toch terug op leefloon? Ik ben ook al naar de vakbond gestapt maar zij kunnen op dit moment ook niet veel doen.

Toen ik deze week vroeg aan de assistente voor lichter werk heeft ze wel gekeken en er was nog ander werk beschikbaar, maar ze doet moeilijk. Ik heb toen wel gezegd dat het ivm met mijn bekken niet meer ging, maar nu weet ik toch meer, ik heb al die uitslagen, als ik thuis raak door de overbelasting van het werk hebben ze toch ook niks aan mij?

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”