Achterpoortje opzegtermijn

KarenW
Topic Starter
Berichten: 2

Achterpoortje opzegtermijn

#1 , 19 aug 2015 22:55

Goede avond,

Ik heb wat rondgekeken op het forum, maar geen direct antwoord gevonden op volgende:

Ik heb mijn ontslag gegeven bij mijn huidige werkgever en mijn opzegtermijn eindigd op 8/10 (2 maand, 3 weken). Nu heb ik reeds ander werk gevonden en mijn toekomstige werkgever zou graag willen dat ik 15/9 begin (ik ben trouwens ook niet meer gemotiveerd en wil zo snel mogelijk weg).
Helaas doet mijn verantwoordelijke moeilijk en heb ik na een maand nog geen antwoord gekregen op een overeenkomst om vroeger het bedrijf te verlaten.
Zijn er achterpoortjes om aan deze opzegtermijn te onstnappen? Zonder een verbrekingsvergoeding te moeten betalen.

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 20 aug 2015 10:55

Opzegtermijnen zijn er om gerespecteerd te worden. Waarom moet uw werkgever een financieel verlies leiden door u toedoen omdat hij niet tijdig een vervanger kan vinden.

KarenW
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 20 aug 2015 10:59

Ik heb reeds een plaatsvervanger gevonden en mijn werkgever weigert deze aan te werven. Het proces om iemand aan te werven wil hij na een maand nog steeds niet goedkeuren.
Hij mag mij gerust laten gaan zonder uitbetaling dus financieel verlies zal hij niet lijden.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 20 aug 2015 11:04

Ik heb reeds een plaatsvervanger gevonden en mijn werkgever weigert deze aan te werven.
waarom zou hij iemand moeten aannemen die jij voorstelt?
Hij mag mij gerust laten gaan zonder uitbetaling dus financieel verlies zal hij niet lijden.
jawel. Als jij wil weggaan zonder uitbetaling langs jouw kant, verliest hij de verbrekingsvergoeding die jij niet wil betalen.

Als je vroeger wil opzegge, zal je zelf je opzeg moeten geven mét verbreking.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 aug 2015 14:34

Je kan je nieuwe werkgever voorstellen dat hij de verbrekingsvergoeding betaalt, als hij absoluut wil dat jij vroeger bij hem komt werken... Als hij dit niet wenst te doen, betaal je ofwel zelf de verbrekingsvergoeding, of je doet je opzeg uit en begint daarna bij je nieuwe werkgever. Dit alles als je niet in oderling overleg vroeger weg kan bij je huidige werkgever. Maar meer mogelijkheden dan dat zijn er niet echt, denk ik...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”