verlof nemen en zonder werk zitten

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

verlof nemen en zonder werk zitten

#1 , 18 aug 2015 22:04

Ik heb op 27/07/2015 ( laatste werkdag ) ontslag genomen bij fima A om te beginnen op een ander werk nl: firma B

Aangezien ik geen opzeg moest doen bij A en de man die voor mijn opleiding ging zorgen bij firma B op verlof was heb ik dus 3 weken zonder werk gezeten.

Mijn nieuwe werkgever firma B had dus niet verwacht dat het zo snel ging verlopen.

Ik start enkele maanden  via interim en daarna vast.

Nu had ik van in het begin getracht om enkele dagen verlof op te nemen gedurende deze periode maar dit ging niet volgens het interimbureau.

De laatste dag van mijn 3 weken thuis ga ik nog eens langs in het kantoor om mijn vakantieattest te bezorgen dat ik van werkgever A gekregen had en leg ik dit uit aan de verantwoordelijke van dit kantoor.

Deze zei dat ik wel kon verlof nemen maar dat ik dit had moeten melden aan de VDAB!!!!

Ook werd me zopas gemeld dat je dit best aangeeft als je een tijdje zonder werk zit, helaas was ik hiervan niet op de hoogte en dacht ik omdat ik geen recht had op stempelgeld dit niet hoefde.

Ik heb nog 9,5 d verlof staan van de 20d.

Nu weet ik het niet meer want vdab zegt dat het kan op deze manier verlof op te nemen en vakbond zegt dat alles ok is zoals het nu is.
Als ik dit j geen verlof meer moest nemen gaan die 9,5 d zoiezo van die 3 weken afgehouden worden zegt de vakbond.

Ik wil een dag of 5 - 6 opnemen in deze periode omdat ik niet wil in verlof gaan als ik pas werk bij B!!!
Wie kan hier wat duidelijkheid in brengen aub.
alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 aug 2015 11:02

wie zou er 9,5 dagen afhouden?

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

#3 , 20 aug 2015 21:06

wie zou er 9,5 dagen afhouden?
Zo denk ik er ook over maar wat kan ik doen als vakbond het niet snapt of niet wil snappen.
Ik wil gewoon dat er nog 5,5d verlof opgenomen worden in de peride van 3 weken dat ik thuis zat maar weet niet wat ik nu moet doen.
Misschien het eens melden aan de RVA :?: :?:

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 20 aug 2015 22:00

Euh, het was een vraag :). Ik snap je uitleg niet echt, kan je met concrete data werken?

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

#5 , 23 aug 2015 14:12

Het is heel simpel hoor ;-)
Gewerkt tot en met 27-7 bij werkgever A
Gestart bij werkgever B op 17-8.
Recht op 20 dagen verlof per jaar.
Dus: Een kleine 3 weken niet gewerkt en aangezien ik nog maar 10,5 d verlof genomen had bij werkgever A zou ik nu dus nog een dag o f 6,5 opnemen gedurende de periode waar ik niet gewerkt heb.

De reden hiervoor is dat ik niet direct wil verlof nemen bij mijn nieuwe werkgever B.
Het kan zijn dat ik me zorgen maak om niets hoor want ben niet zo thuis in die materie.

Misschien maakt het ook allemaal niets uit en ben ik met alles in orde als ik dit jaar geen verlof meer neem bij werkgever B.
Heb geen zin om vakantiegeld terug te moeten betalen omdat ik geen verlof opgenomen heb.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 23 aug 2015 17:32


Heb geen zin om vakantiegeld terug te moeten betalen omdat ik geen verlof opgenomen heb.
Dit moet je niet!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”