Herschatting gezinswoning

denonkel
Topic Starter
Berichten: 128

Herschatting gezinswoning

#16 , 26 jul 2015 19:24

Wolf2, ik volg deze uitleg, en had inderdaad ook gemerkt dat een van mijn contactpersonen vorig jaar van fed naar Vlabel verhuisd was. Toch was mijn officiële dossierbeheerder bij Vlabel duidelijk een jong veulen dat alles moest opzoeken. Hij was wel heel correct maar twijfelde bij elke vraag.

OK, jouw bericht sterkt me wel in het idee om een bezwaarschrift in te dienen. Zou je er het oude bezwaarschrift dat ik naar fed stuurde eraan toevoegen? Maak ik kans op basis van een aanslagbiljet dat niet gedetailleerd is opgesteld zonder vermelding van bezwaarprocedures? Mag ook via pb mocht dit delicate info zijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denonkel
Topic Starter
Berichten: 128

#17 , 27 jul 2015 00:56

En al op voorhand betalen en rekenen op een terugbetaling of afwachten?

wolf2
Berichten: 2071

#18 , 27 jul 2015 22:01

Geen kat weet hoe een bezwaarschrift zal worden opgelost (wie zal ze oplossen? Hoe? Volgens welke richtlijnen?) Allemaal afwachten.

Ja, stuur zeker je oud bezwaar mee. In het algemeen: stuur alles mee wat je denkt dat van belang is.

Een onvoldoende gemotiveerd document geeft je geen onmiddellijke inhoudelijke rechten; het zorgt er wel voor dat de termijn voor een bezwaar niet begint te lopen (maar dat zal U worst wezen).

Persoonlijk zou ik op voorhand betalen: ik vertrouw hun interne procedures niet en je riskeert nog extra problemen als ze beginnen te innen. Maar dat verandert niets aan de beslissing over je bezwaar.

Reclame

denonkel
Topic Starter
Berichten: 128

#19 , 28 jul 2015 16:42

Bedankt. Ik heb het bezwaarschrift online ingediend. Dat was op zich al een zoekplaatje: voor bezwaar ivm erfbelasting moet je gewoon via contactformulier gaan. Je kan wel documenten toevoegen, wat ik dan ook gedaan heb.

Maar: je krijgt niet eens een bevestigingsmail!! Ongelooflijk hoe amateuristisch dit allemaal overkomt.

Ik heb in mijn bezwaar vooral gespeeld op de onduidelijke richtlijnen en op het feit dat ik al interesten heb betaald, en die interestenregeling nu dubbel op zou zijn met de boete. Interestenregeling bestaat in Vlaanderen niet meer.

Qua betaling: er zouden interesten verschuldigd zijn op de boete vanaf oktober. Maar het bedrag van de interesten per maand, gerekend op 7%, komt niet boven 5 euro. Dat zou betekenen dat ze ze niet innen! Ik ga de betaling wellicht toch doen zodat er geen discussie is.

Terug naar “Successie- & Registratierechten”